„Toti membrii
APIA au fost de acord ca Programul Rabla a avut rezultate pozitive,
dar, dupa cum ati vazut, in fiecare an a fost din ce in ce mai putin
util. Drept pentru care, toti membrii APIA, fara exceptie, au fost de
acord sa solicite ministerului de resort demararea ultimul program
Rabla in 2014. Peste doua saptamani, vom avea o intalnire cu
oficialii de la Ministerul Mediului. Noi am
cerut ca programul sa inceapa din februarie.
Nu este din scurt, pentru ca acesta este pregatit inca de anul
trecut. Pe de alta parte, daca porneste si anul acesta in iunie, ca
in 2013, va avea un efect dezastruos”, a afirmat Popovici pentru
Agerpres.
Intrebat care va fi alternativa in 2015
la programul guvernamental privind innoirea parcului auto national,
seful APIA a mentionat ca exista discutii in acest sens, insa este
nevoie si de o deblocare a creditarii.
„Pentru 2015, suntem in discutii
sa vedem care este alternativa la Rabla. E nevoie de o colaborare cu
dealerii, cu Ministerul de Finante. In plus, daca se da drumul la
creditare, va exista un atu. Practic, cu banii pe care cineva ii da
pe o masina cu o vechime mai mare de 15 ani, isi poate contracta un
leasing fara a se impovara prea mult”, a explicat presedintele
APIA.
Conform Administratiei Fondului pentru
Mediu (AFM), romanii au cumparat, pana in prezent,
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/programul-rabla-cate-masini-au-fost-casate-si-cate-autoturisme-noi-s-au-cumparat-97432/]aproape
13.400 de autoturisme noi[/url] prin intermediul Programului Rabla
2013, iar circa 19.900 de masini mai vechi de zece ani au ajuns la
casat.
Din numarul total de autovehicule
cumparate, 690 au beneficiat de eco-bonusuri.
AFM a alocat, in 2013, in prima faza,
135 de milioane de lei pentru 20.000 de tichete Rabla. Ulterior, din
noiembrie, numarul voucherelor a fost suplimentat cu 3.000 de
exemplare.
Programul Rabla are ca scop inlocuirea
masinilor mai vechi de 10 ani, pentru editia din acest an a
programului fiind utilizat un singur tichet valoric in valoare de
6.500 de lei pentru achizitionarea unui autovehicul nou.
Datele Directiei Regim Permise de
Conducere si inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) arata ca
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/numarul-vehiculelor-din-parcul-auto-national-se-apropie-de-6-milioane-97771/]parcul
auto national din Romania[/url] ajunsese, la finele anului 2013, la
aproximativ 5,98 milioane de unitati, in crestere cu 4,73% fata de
aceeasi perioada din 2012.
Din totalul de 5.985.085 de vehicule
care circula pe drumurile nationale, 4.693.651 exemplare sunt
autoturisme si mai mult de 3,3 milioane dintre acestea au motoare pe
benzina.
De asemenea, circa 1,91 milioane de
vehicule din parcul auto national au o vechime cuprinsa intre 6 si 10
ani, iar 1,42 milioane de unitati au un grad de uzura cuprins intre
11 si 15 ani. Mai mult, aproape 1,14 milioane de masini sunt mai
vechi de 20 de ani.
La nivel general, 2,35 de milioane
romani au preferat masinile Diesel, iar 3,32 de milioane cele pe
benzina.