In aprilie 2008 au fost livrate 23.171 masini noi, iar in perioada ianuarie-aprilie a anului trecut vanzarile au totalizat 90.565 unitati.
Pe de alta parte, livrarile de automobile s-au revigorat cu 10,4% in aprilie, comparativ cu luna precedenta, de la 13.484 unitati la 14.884 masini.
Piata auto romaneasca totala (automobile, vehicule comerciale si autobuze) a scazut cu 42,4% in aprilie, fata de aceeasi luna a anului trecut, de la 28.581 autovehicule la 16.458 unitati.
In intervalul ianuarie-aprilie, livrarile totale au insumat 49.971 autovehicule, in scadere cu 54,9% fata de aceeasi perioda a anului trecut, cand au fost vandute 110.839 autovehicule.
In schimb, comparativ cu martie, piata totala de autovehicule a urcat cu 11,1% in aprilie, de la 14.812 unitati la 16.458 autovehicule.
Vanzarile de vehicule comerciale, al doilea segment al pietei din punct de vedere al volumelor, au scazut cu 70,5% in aprilie, la 1.488 unitati, si cu 72,9% in primele patru luni, la 5.071 autovehicule. Datele APIA arata ca in primele patru luni ale acestui an au fost vandute aproximativ tot atatea vehicule comerciale cate au fost comercializate anul trecut doar in luna aprilie.
Livrarile de autobuze au scazut de la 355 unitati in aprilie 2008 la 86 unitati in aceeasi luna din acest an. La patru luni, regresul acestui segment a fost de 78,1%, de la 1.560 unitati in 2008 la 342 unitati in acest an.
Dacia ramane in continuare liderul pietei auto romanesti in functie de numarul de unitati vandute, cu 12.365 automobile in primele patru luni, in scadere cu 52,2%, si o cota de piata de 27,8%, in coborare cu 0,8 puncte procentuale.
Hyundai se afla pe pozitia a doua, cu 4.231 masini livrate in perioada ianuarie-aprilie, in crestere cu 21%, nivel corespunzator unei cote de piata de 9,5%, in urcare cu 5,6 puncte procentuale.
Volkswagen ocupa locul al treilea, cu 3.616 unitati (-43,3%) si o cota de piata de 8,1%, in urcare cu un punct procentual, iar pe locul al patrulea se afla Renault, cu 3.314 masini (-52%), echivalentul unei cote de piata de 7,4%, in scadere cu 0,9 puncte.
Skoda s-a clasat pe pozitia a cincea in functie de numarul de masini livrate in primele patru luni, cu un total de 3.113 unitati (-62,1%) si o cota de piata de 7%, in scadere cu 2,1 puncte.
Clasamentul celor mai bine vandute modele de import din primele patru luni este condus de Renault Clio (1.822 unitati), care este urmat de Kia C’eed (1.67 masini) si de Hyundai Accent (1.410 unitati). Pozitia a patra este impartita de Skoda Octavia si de Volkswagen Golf, fiecare cu 1.172 livrari.
In ceea ce priveste vanzarile pe clase, segmentul masinilor mici de oras (clasa A) a raportat cea mai mica scadere la patru luni, de 11,2%, comparativ cu intervalul corespunzator al anului trecut, la 2.213 unitati.
Clasa B a cazut cu 50,4% in perioada analizata, la 9.217 unitati, iar cel mai important segment al pietei din punct de vedere al volumelor, clasa C, a scazut cu 51,5%, la 13.809 masini.
Vanzarile de Sport Utility Vehicles (SUV) au scazut cu 41,1%, la 3.658 unitati, iar livrarile de limuzine de companie (clasa D) a avut un declin de 50,3%, la 2.480 unitati.
Masinile din segmentele E si F, dominate de limuzine premium, au inregistrat scaderi ale vanzarilor de 47,6%, respectiv de 62,4%.
Livrarile de masini de familie (clasa monovolum) au coborat cu 45% la patru luni, la 459 unitati.
Ponderea motorizarilor diesel in vanzari a crescut cu 4,3 puncte procentuale in primele patru luni. Astfel, 47,4% dintre masinile vandute in intervalul ianuarie-aprilie au propulsoare pe diesel, in timp ce restul de 52,6% sunt echipate cu motoare pe benzina.
Spre comparatie, in primele patru luni ale anului trecut raportul era de 43,1% motoare diesel si 56,9% propulsoare pe benzina.
Piata auto locala a scazut cu 11,7% anul trecut, la 324.080 unitati.