In mai 2008 au fost livrate 23.464 masini noi, iar in perioada ianuarie-mai a anului trecut, vanzarile au totalizat 114.020 unitati.
Livrarile de automobile au scazut in luna mai cu 10,4% fata de aprilie, de la 14.884 masini la 13.336 unitati.
Piata auto romaneasca totala (automobile, vehicule comerciale si autobuze) a scazut cu 48,1% in mai, fata de aceeasi luna a anului trecut, de la 29.170 autovehicule la 15.123 unitati.
In intervalul ianuarie-mai, livrarile totale au insumat 65.094 autovehicule, in scadere cu 53,4% fata de aceeasi perioda a anului trecut, cand au fost vandute 139.762 autovehicule.
Piata totala a scazut cu 8,1% in mai, comparativ cu aprilie 2009, de la 16.458 autovehicule la 15.123 unitati.
Vanzarile de vehicule comerciale, al doilea segment al pietei din punct de vedere al volumelor, au scazut cu 68,5% in mai, la 1.691 unitati, si cu 71,6% in primele 5 luni din 2009, la 6.762 autovehicule.
Livrarile de autobuze au scazut de la 324 unitati in mai 2008 la 96 unitati in aceeasi luna din acest an. La 5 luni, regresul acestui segment a fost de 76,9%, de la 1.855 unitati in 2008 la 438 unitati in acest an.
Dacia ramane in continuare liderul pietei auto romanesti, in functie de numarul de unitati vandute, cu 16.726 automobile in primele 5 luni, in scadere cu 47,8% fata de aceeasi perioada a anului trecut, si o cota de piata de 28,9%, in coborare cu 0,8 puncte procentuale.
Hyundai se afla pe pozitia a doua, cu 5.275 masini livrate in perioada ianuarie-mai, in crestere cu 13,7%, nivel corespunzator unei cote de piata de 9,1%, in urcare cu 4,2 puncte procentuale.
Volkswagen ocupa locul al treilea, cu 4.552 autoturisme (-43,5%) si o cota de piata de 7,9%, in urcare cu 0,7 puncte, iar pe pozitia imediat urmatoare se afla Renault, cu 4.332 masini (-48,5%), echivalentul unei cote de piata de 7,5%, in urcare cu 1,1 puncte.
Skoda s-a clasat pe pozitia a cincea in functie de numarul de masini livrate in perioada ianuarie-mai 2009, cu un total de 3.645 unitati (-64,6%) si o cota de piata de 6,3%, in scadere cu 2,7 puncte.
Clasamentul celor mai bine vandute modele de import din primele cinci luni este condus de Renault Clio (2.492 unitati), care este urmat de Kia C’eed (2.191 masini) si de Hyundai Accent (1.585 unitati). Pe pozitia a patra se afla Volkswagen Golf, cu 1.464 exemplare, iar top cinci este incheiat de Ford Focus, cu 1.399 masini.
In ceea ce priveste vanzarile pe clase, segmentul masinilor mici de oras (clasa A) a raportat cea mai mica scadere la 5 luni, de 18,3%, comparativ cu intervalul corespunzator al anului trecut, la 2.689 unitati.
Clasa B a cazut cu 50,4% in perioada analizata, la 11.605 unitati, iar cel mai important segment al pietei din punct de vedere al volumelor, clasa C, a scazut cu 49,6%, la 18.023 masini.
Vanzarile de Sport Utility Vehicles (SUV) au raportat un declin de 39,6% in primele 5 luni din 2009, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 4.701 unitati, iar livrarile de limuzine de companie (clasa D) au avut un declin de 50,2%, la 3.116 unitati.
Masinile din segmentele E si F, dominate de limuzine premium, au inregistrat scaderi ale vanzarilor de 53,3%, respectiv de 62,5%.
Livrarile de masini de familie (clasa monovolum) au coborat cu 42,6% la cinci luni, la 618 unitati.
Ponderea motorizarilor diesel in vanzarile de masini autohtone si de import a scazut cu 11,1 puncte in luna mai, la 28,2% din totalul livrarilor, fata de ponderea de 39,3% pe care o aveau in mai 2008.
Cu toate acestea, cumulat pe primele 5 luni ale acestui an, motorizarile pe benzina reprezinta 52,6% din totalul vanzarilor de autoturisme noi de import si autohtone, in scadere cu 5,1 puncte procentuale fata de intervalul ianuarie-mai din 2008, cand propulsoarele pe benzina reprezentau 57,7% din vanzari.
Piata auto locala a scazut cu 11,7% anul trecut, la 324.080 unitati.