Odata cu noul model, Dacia si-a prezentat si noua sigla (click aici pentru vizualizare).
Automobilul ce va fi produs in Romania este un derivat al Renault Sandero, care este produs in Brazilia.
Masina va avea o lungime de 4,02 metri si un spatiu de depozitare de 320 litri in portbagaj. Spre comparatie, Logan berlina are 4,25 metri lungime, iar Logan break (MCV) – 4,45 metri. Oficialii companiei au declarat ca, in ciuda dimensiunilor mai reduse decat la Logan, masina este spatioasa si economica.
Dacia Sandero va fi disponibila in patru variante de motorizare, doua pe benzina (1,4 litri-75 CP si 1,6litri – 90CP) si doua diesel (1,5 litri si 70 CP respectiv 85 CP).
Interiorul a fost imbunatatit fata de gama Logan, fetele de usi fiind acoperite cu un material de mai buna calitate si avand manere usor de folosit, asemanatoare cu cele folosite pe Laguna 3.
Sub raportul sigurantei, Sandero este dotat cu un sistem ABS Bosch 8.0 de ultima generatie, care echipeaza Megane II si Clio II si, in premiera pentru gama Dacia, sistem de asistenta la franarea de urgenta. Masina mai este dotata si cu centuri de siguranta in trei puncte, structuri ranforsate sub bord si bare de otel in usi, pentru a implini normele de securitate cerute atat in Europa cat si in America de Sud.
Masina va beneficia de 3 ani de garantie sau 100.000 de km.
Oficialii Dacia nu au dat publicitatii gama de preturi la care vor fi vandute versiunile de echipare ale Sandero, dar se stie ca preturile vor pleca de la 6400 de euro, in versiunea de baza.
Vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe a declarat, pentru DailyBusiness, ca varianta cea mai scumpa nu va costa mai mult de 9.500 de euro.
Derivatul din Sandero, ce va fi produs incepand din acest an in Romania, va fi destinat pietei europene, precum si zonei Magreb – nordul Africii. Incepand cu 2009, modelul Sandero va fi fabricat si comercializat si in Africa de Sud, in total pe 40 de piete auto internationale, a declarat directorul Dacia, Francois Fourmont.
Dacia isi propune sa fabrice, incepand din toamna, 500-600 de utitati Sandero pe zi.
Noul automobil va deveni al cincilea model din gama Dacia, dupa versiunile de caroserie berlina, MCV, Van si pick-up.
Dacia a vandut, pe plan mondial, anul trecut, peste 230.000 de automobile, in crestere cu 17,4% fata de 2006. In luna ianuarie, vanzarile totale ale brandului Dacia in Europa au crescut cu 118,1%.