Dacia a inregistrat cele mai bune
rezultate pe pietele internationale, cu 337.674 unitati vandute in 43
de tari de pe patru continente.
„In acelasi timp,
2012 a reprezentat un an crucial pentru evolutia gamei Dacia, fiind
punctat de lansarea a sase modele noi. Aceasta a permis marcii Dacia
sa-si reinnoiasca oferta de produse, prin introducerea noilor modele
Logan, Sandero si Sandero Stepway”, transmite producatorul auto, potrivit Agerpres.
„In plus, au fost abordate in
premiera noi segmente de piata, cum ar fi cel al vehiculelor de
familie si al vehiculelor combi, cu modelele Lodgy, Dokker si Dokker
Van. Odata cu valul de lansari din 2012, Dacia dispune in prezent de
cea mai tanara gama din Europa, cel mai vechi model al gamei fiind
Duster, lansat in primul semestru al anului 2010”, se mai arata in comunicatul companiei.
Principalele piete
externe au fost Franta, cu 84.522 de unitati vandute, Germania, cu
46.590 de unitati vandute si Algeria, 41.710 unitati
vandute.
Vanzarile in Europa Occidentala s-au mentinut
la un nivel comparabil cu cel din anul precedent, in contextul in
care piata regionala a scazut cu 8,6%. in total, in statele din
vestul Europei au fost vandute in 2012 peste 230.000 de vehicule
marca Dacia.
In Romania, Dacia a reusit sa-si mentina pozitia
de lider, cu peste 26% din totalul vanzarilor de vehicule noi, in
ciuda contextului defavorabil marcat de o scadere abrupta a pietei.