Compania a anuntat
anul trecut ca va inchide fabrica, in cadrul unui plan de
restructurare care vizeaza reducerea capacitatii de productie in
Europa, regiune unde vanzarile de automobile s-au prabusit la minimul
ultimilor 20 de ani in urma crizei financiare si economice. Dupa
anunt, productia fabricii a scazut semnificativ din cauza grevelor
organizate de sindicate.
Ultimul automobil asamblat la Aulnay a
fost un Citroen C3, masina cu numarul 8.568.391 care a iesit de pe
linia de productie a fabricii. Este prima fabrica auto din Franta
care se inchide in ultimii 20 de ani.
„Se incheie un capitol in istoria
comunitatii Aulnay”, a declarat Tanja Sussest, liderul celui mai
mare sindicat al angajatilor fabricii, potrivit Mediafax.
Divizia auto a PSA Peugeot Citroen,
care a raportat pierderi de 510 milioane de euro in primul semestru
din 2013, a anuntat
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/al-doilea-mare-producator-auto-din-europa-inchide-o-fabrica-in-franta-93247/]concedierea
a 11.200 de angajati[/url] in Franta si inchiderea fabricii.
In
8 octombrie, publicatia ‘China Business News’ anunta, citand surse
anonime, ca Dongfeng intentioneaza sa achizitioneze o participatie de
30% in Peugeot, pentru 10 miliarde de yuani (1,63 miliarde de
dolari).
Anul trecut, General Motors si PSA
Peugeot Citroen au anuntat o alianta menita sa duca la economii de
cel putin doua miliarde de dolari anual, in urmatorii cinci ani. In
octombrie, surse anonime au declarat ca cele doua companii cauta
modalitati de a-si combina operatiunile lor din Europa, in a doua
faza a programului lor de cooperare, dar discutiile au fost oprite
din cauza inrautatirii situatiei financiare a companiei franceze,
care a solicitat ajutor de stat.
Citeste si:
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/cum-vrea-peugeot-sa-si-majoreze-capitalul-94784/]Cum
vrea Peugeot sa-si majoreze capitalul[/url]