Incepand cu anul
2008, inmatricularile de masini noi au avut o evolutie drastica,
atingand in 2013 cel mai scazut nivel. Puterea redusa de cumparare a
populatiei, revizuirea repetata a taxei auto de poluare, precum si
accesul restrictionat la finantare sunt cauzele acestui declin.
Cu toate acestea, cererea totala de
masini, respectiv masini noi plus masini second hand provenite din
import, este in continua crestere in ultimii 3 ani, de la 176.200 de
unitati inregistrate in anul 2011, la 279.560 de unitati in 2013.
[img=4581][/img]
Evolutia este spectaculoasa in cazul
importurilor de autoturisme rulate. In decursul anului 2013 au fost
inscrise in circulatie 221.850 de unitati, comparativ cu cele 94.490
de masini intrate in tara in 2011. Practic, vorbim de o revenire la
nivelul anului 2008.
Cresterea
importurilor din ultimii ani este datorata unui proces de migrare a
populatiei din segmentul de masini noi catre masini second hand.
“Pentru 2014,
estimam ca piata auto de autoturisme noi din Romania va
creste cu 10%, crestere datorata in
primul rand lansarii de modele noi Dacia. in acelasi timp, estimam ca
piata de autoturisme second hand importate in Romania va inregistra o
stagnare”, a declarat Sergiu Gamureac,
director executiv Auto.ro.
[img=4580][/img]
Piata masinilor reinmatriculate a
inregistrat in 2013 cel mai scazut nivel din ultimii 6 ani, de doar
205.553 de unitati, comparativ cu cele 411.439 de unitati din 2011,
sau cele 343.444 de unitati inregistrate in 2008. Scaderea s-a
accentuat in 2013, in urma introducerii timbrului de mediu, inclusiv
pentru masinile inmatriculate in Romania inainte de 1 ianuarie 2007.
Numarul inmatricularilor de masini noi
a ajuns, in decembrie 2013,
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/inmatricularile-de-autovehicule-noi-au-crescut-cu-17-in-decembrie-2013-97274/]la
7.742 de vehicule[/url], in crestere cu aproape 17% comparativ cu
perioada similara din anul anterior, arata datele Directiei Regim
Permise de Conducere si inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).