Pana nu demult Teritoriul de Nord al Australiei se numara printre acele locuri unde soferii puteau sa circule cu ce viteza vor pe drumurile publice. Cu o suprafata uriasa de 1,3 milioane kilometric patrati si o populatie de doar 200.000 de locuitori a adoptat o legislatie in ceea ce priveste viteza de circulatie pe soselele publice abia in 2007.
In prezent autoritatile realizeaza un studiu de impact pentru a vedea daca revenirea la deregularizarea acestui aspect ar avea un efect benefic.
[img=3689]Teritoriul de Nord al Australiei[/img] Insa pana cand vom afla daca australienii pot sa circule cat de repede vor pe drumurile lor sa aruncam o privire asupra tarilor unde pe alocuri acest lucru este inca posibil.
Germania, unul dintre statele in care sunt autostrazi fara limita de viteza
In timp ce doar jumatate din cei 13.000 de kilometri de autostrada pe care ii are Germania sunt reglementati in ceea ce priveste limitele de viteza, in rest exista doar o limita recomandata de 130 de kilometric pe ora. Exista totusi o viteza minima obligatorie, de 60 de kilometric pe ora, pentru a se asigura ca vehiculele care nu au capacitatea de a o depasi nu au ce cauta pe autostrazi.
Acest lucru atrage vitezomani din toata lumea, care vin aici special pentru a conduce pe autostrazi fara restrictii.
Cat va mai supravietui acest sistem ramane de vazut, avand in vedere ca Uniunea Europeana face presiuni asupra Germaniei sa impuna limite de viteza pe soselele unde acestea nu exista, sustinand ca in felul acesta ar creste gradul de siguranta al calatorilor si ar reduce emisiile de dioxid de carbon.
[img=3691]Autostrada Germania[/img]
De asemenea, organizatii non-profit, precum Traffic Club Germany, cer reglementarea vitezei pe toate autostrazile, fiind de parere ca astfel ar scadea numarul accidentelor si al deceselor cauzate de acestea.
Cei care ii contrazic si vad din viteza libera un lucru bun arata ca in comparatie cu alte state europene in care acest aspect este reglementat in Germania numarul accidentelor mortale este mai redus.
De exemplu, potrivit raportului pe 2007 al Organizatiei Mondiale a Sanatatii in Germania numarul annual al deceselor in trafic este de 6 la 100.000 de calatori, pe cand in Austria este de 8,3 la o100.000, in Franta de 7,5, iar in Elvetia de 4,9.
Una dintre masurile care le permite nemtilor sa nu limiteze viteza pe autostrazi este felul in care acestea sunt contruite. Cu o grosime a asfaltului ce variaza intre 55 si 85 de centimetri, aproape de doua ori mai mult in comparatie cu autostrazile din alte tari, aceste drumuri sunt facute sa reziste unui numar mult mai ridicat de masini grele conduse la viteze maxime.
Insula Man, insula dependenta a Coroanei Britanice, situata in Marea Irlandei, intre Irlanda si Anglia este un alt loc unde soferii pot conduce fara limita de viteza.
La fel ca in Germania si in Insula Man exista discutii legate de reglementarea vitezei, insa in momentul in care au fost supuse votului in 2006, printr-un referendum, cetatenii au cerut pastrearea vitezei nelimitate.
[img=3692]Insula Man, pregatiri pentru „Isle of Man TT”[/img] Unul dintre factorii care au influentat acest lucru a fost istoria pe care o au in aceasta tara sporturile cu motor. Din 1904 aici se practica legal curse de masini pe drumurile publice. Mai mult, aici se organizeaza anual competitia Insula Man TT, cea mai periculoasa cursa de motociclete din intreaga lume, care atrage zeci de mii de pasionati.
Insa, daca autoritatile sunt atat de permisive in ceea ce priveste viteza lucrurile se schimba cand vine vorba de vorbitul la telefonul mobil. Daca esti prins vorbind la telefon in timp ce conduci poti sa primesti o ameda de 2.500 de lire, scrie BBC.
Ideea de “viteza fara limita” a aparut in secolul 19 in Marea Britanie, iar pana in 1999 in SUA existatu state in care nu era impusa o limita de viteza.