Baza initiala de costuri a fost depasita si pentru ca anumite companii au cerut programe de training care inca nu erau in portofoliu si au trebuit aduse, ulterior.
Per total, investitia in deschiderea biroului din Romania a fost de 1 milion de euro. „Baza de costuri ne-a depasit estimarile. Un prim factor a fost chiria spatiilor de birouri, care intr-un an de criza ne asteptam sa fie mai joase”, spune Matilda Crossman, managing director al companiei.
Firma are inchiriati 350 mp de spatii de birouri intr-o cladire din centrul Capitalei, iar in functie de dezvoltarea companiei, spatial poate fi extins in urmatorii ani.
Matilda Crossman spune ca firma pe care o conduce la nivel regional, cu birouri si in Moldova si Serbia, va trece pe profit in urmatorii 3 ani. Cat despre nivelul veniturilor din Romania in 2009, Crossman a mentionat ca sunt in linie cu asteptarile si ca au atins inca din primul an o cota de piata de 50% pe cursurile de acreditari profesionale.
Firma livreaza si cursurile de acreditare ACCA, destinate mediului financiar-contabil, unde intra in competitie cu fosta companie condusa de Matilda Crossman, BPP.
„Primii clienti au fost din mediul bancar si au cerut cursuri ACCA, dar si training-uri de risk si credit management”, spune Matilda Crossman.
„Sa intri pe piata in 2009, intr-un an de criza economica si sa incepi de la zero, intr-un moment in care companiile fie isi taiasera complet bugetele, fie le redusesera cu mai mult de 50%, iar la sfarsitul anului sa tragi linie si sa ai in portofoliu 200 de clienti este o realizare”, spune sefa ExP, care considera ca unul dintre motivele pentru care firma s-a bucurat de succes este ca oficialii grupului cu actionariat britanic au ales sa aduca persoane cunoscute pe plan local pentru a conduce business-ul.
Cei mai mari clienti ai companiei in 2009 au fost firmele din telecom si din industria tutunului. Per total firma a avut circa 400 de cursanti anul trecut.
Anul acesta, compania a lansat pe piata primul curs acreditat si recunoscut la nivel global de marketing. „Suntem deja in discutii cu 10 companii pentru livrarea acestui curs. In principiu se pare ca vor instrui sefii de departamente, asa ca pentru inceput am adus un nivel avansat al programului pe piata locala”, mai spune Matilda Crossman, care mentioneaza ca firmele interesate sunt din FMCG si Pharma.
„Este firesc sa nu fie un boom, pentru ca trecem printr-un alt an de criza, si initial companiile vor privi cursurile de acreditare in marketing ca programe pilot”, mai spune directorul ExP, care adauga ca, evident, se doreste o crestere a business-ului in 2010, dar ca actionarii companiei stiu ca este o perioada dificila asa ca si o majorare de 10% a business-ului ar fi satisfacatoare.
Compania are circa 50 de traineri pe diferite specializari, dintre care 98% sunt straini care vin in Romania doar pentru a-si sustine cursurile.
The ExP Group este o organizatie multinationala de training profesional cu capital privat, avand sediul central in Marea Britanie, la Londra si birouri in sase tari din Europa.
Printre companiile care activeaza pe nisa trainingurilor profesionale, cu specific financiar se mai numara BPP, ABC Training Consulting sau Exec – Edu.
Evaluata la cateva zeci de milioane euro, piata locala de training este dominata de jucatori ca United Business Development, Interact, Human Invest, TMI, Ascendis sau Trend Consult