„Nu stim care
va fi influenta cresterii de acciza, care a fost facuta peste noapte.
Evident ca este o taxa care se va reflecta cumva in costul berii si
este de vazut cum va reactiona consumatorul”, a declarat
agentiei Mediafax Andrew Highcock, presedintele Ursus Breweries.
Nici reprezentantii Heineken nu se
declara fericiti cu cresterea accizei si se simt discriminati fata de
producatorii altor tipuri de bauturi.
„In prezent,
aproximativ 45% din pretul berii este reprezentat de accize si alte
taxe. In acelasi timp, berea, din cauza accizei, devine mai putin
accesibila pentru consumatorul mediu din Romania”, a spus Onno
Rombouts, managing director Heineken Romania.
Mariusz Koperek,
director financiar in cadrul companiei, a scos in evidenta faptul ca
60% din veniturile statului provenite din accize sunt din bere, in
timp ce media la nivel european depaseste cu putin 30%.
„Suntem
constienti ca acciza este o sursa importanta pentru veniturile
Guvernului insa, in acelasi timp, in Romania 60% din acciza vine din
bere, in timp ce media europeana este putin peste 30%. In Romania, o
parte substantiala din pretul berii la raft se duce in taxe, cea ce
nu se aplica si in cazul altor categorii de bauturi”, a precizat
Koperek.