- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Cozile la promotii, noua moda a capitalismului in Romania: Mii de persoane se imbulzesc sa cumpere ulei si haine

25 Mar, 11:00 • Redactia DailyBusiness
Supermarketurile devin neincapatoare atunci cand vine vorba de promotii, ofertele speciale atragand sute sau chiar mii de persoane la cumparaturi in doar cateva ore. Vineri dimineata, sute de bucuresteni erau asezati la coada in fata unui magazin MiniMax din Berceni, pentru a cumpara ulei la "super oferta". Aceeasi situatie este valabila si in cazul altor magazine MiniMax din tara, dar si in cazul primului H&M din Romania.
Cozile la promotii, noua moda a capitalismului in Romania: Mii de persoane se imbulzesc sa cumpere ulei si haine

In acelasi timp, pe plan global lansarea iPad 2 genereaza alte cozi. Chiar de ieri primele persoane au inceput sa astepte lansarea noului produs Apple in Londra.

In Romania, cozile la ulei au inceput sa se formeze cu cateva ore inainte de deschiderea magazinelor.

„Am venit de la 6 dimineata si mai erau inca vreo 80 de persoane care asteptau sa se deschida magazinul la ora 8”, spune o persoana care deja reusise sa isi faca, la ora 9 dimineata, cumparaturile: doua sticle de ulei si un bidon de apa.

„Stam la cozi ca pe vremea lui Ceausescu”, a adaugat aceasta ironic.

La ora 10:00, magazinul MiniMax erau plin de clienti, iar la usi mai erau alte sute de persoane care asteptau sa intre.
[gallery:293]

Aceaasi situatie este valabila si pentru alte magazine MiniMax, Realitatea.net prezentand o situatie similara la un magazin din Vaslui.

Care a fost oferta? 4 litri de ulei la 12 lei, spune un client fericit ca poate cumpara mai ieftin.

Promotia magazinului este de fapt un litru de ulei gratis la un litru cumparat.

[dbvideo=616]

Romanii nu se inghesuie insa doar la promotiile cu alimente, cozi exista si in fata primului magazin H&M din Romania care s-a deschis vineri in AFI Cotroceni Park.

Cozile nu sunt o premiera. De peste un an orice deschidere de magazin sau mall, dar si promotiile din magazinele mai vechi, au adus imbulzeli.

Consumatorul roman este deja obisnuit cu evenimentele de acest gen. Se poate observa aici o impartire clara a pietei:
* cozile la reduceri pentru produsele de baza sau deschideri de magazine cu reduceri generale
* cozile la lansari de produse indelung asteptate sau deschideri de magazine cu branduri cunoscute

Intre ulei si iPad 2

In afara de cozile din fata magazinelor clasice, „brick and mortar”, pe internet 700 de romani s-au „imbulzit” online pentru a apuca primii tableta iPad 2. Pe internet, magazinul emag.ro are o lista de asteptare pe care s-au inscris clientii care nu vor sa piarda ocazia.

O alta coada similara a avut loc in noaptea 12-13 noiembrie 2008, in fata magazinului Diverta Magheru din Bucuresti, unde s-a lansat add-on-ul „Wrath of the Lich King” pentru jocul online „World of Warcraft”. Numarul celor prezenti noaptea poate fi estimat clar pe calculele facute de Diverta: din 3.000 de exemplare au fost vandute 90%.

In acelasi an 2008, dar intr-un sezon mai calduros, mai exact in seara zilei de 22 august, a avut loc lansarea in Romania a primei variante de iPhone. Ca si in cazul iPad 2, a fost vorba tot despre o imbulzeala hi-tech generata de un produs Apple. La ora 12 noaptea, s-a facut prima vanzare a astfel de smartphone din Romania, cumparatorul primind din partea Orange un tricou pe care scria „Sunt primul cumparator de iPhone din Romania”.

Cozile la supermarket-uri sau hipermarket-uri sunt insa ceva mai frecvente decat cele din zona de IT.

Luna aceasta, televiziunile au mai filmat o imbulzeala similara. La deschiderea Cora din Drobeta-Turnu Severin, cateva sute de oameni au venit pentru a fi primii cumparatori. Desi reducerea generala de 20% anuntata de Cora urma sa fie practicata pana la 28 martie, oamenii s-au impins pentru a cumpara cat mai multe produse.

In timp ce la Targoviste si Vaslui, multimea s-a bulucit la poarta magazinului MiniMax pentru reducerea de la ulei, la Bucuresti, in mallul Afi Cotroceni, zeci de consumatori s-au impins pentru a intra primii in magazinul de haine H&M. Desi publicul era altul, din alt segment de varsta si cu alte preocupari, motivul care ii anima pe clientii H&M era reprezentat si de bonurile valorile pe care primii 100 de clienti urmau sa le primeasca.

Urmărește Daily Business pe Google News