- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Cum sa angajati si sa pastrati cei mai buni oameni

06 Mar, 00:02 • Redactia DailyBusiness
Autor: Brian Tracy
Cum sa angajati si sa pastrati cei mai buni oameni

Editura Meteor Press
Colectia Business

Pret 14,25 lei

Titlu original: Hire and keep the best people – 21 Practical and proven techniques you can use immediately

Cartea intr-un minut:

Daca fiecare manager ar gandi ca angajatii din subordinea lui lucreaza voluntar sau ca se afla deja in cautarea altor locuri de munca, atunci multe dintre problemele de personal din cauza sefilor ar disparea. Fara sefi atenti cu proprii angajati, nu vor exista nici angajati concentrati asupra muncii lor.

Cronica DailyBusiness

Recrutarea de personal este o parte curenta a muncii managerilor, chiar daca acestia nu au formari in domeniul respectiv. Importanta selectarii oamenilor de calitate se reflecta in reducerea pierderilor de bani si de timp. Daca oamenii nu sunt de calitate, capitalul detinut nu va fi profitabil.

Regula generala in procesul de selectare este „graba strica treaba” si daca ai ales gresit, trebuie sa concediezi la fel de rapid. Postul vacant trebuie sa fie analizat cu grija si sa aiba o „fisa a postului”. Fisa cuprinde rezultatele la care trebuie sa ajunga titularul postului, aptitudinile necesare pentru a obtine rezultatele respective si caracteristicile personale.

In angajarea de noi oameni, managerul ar trebui sa practice idealizarea referitor la calitatile viitorilor angajati. Cum ar arata persoana respectiva daca un serviciu special ar livra-o intr-un pachet angajatorului? Dupa ce s-a stabilit lista responsabilitatilor si calitatilor, acestea se prioritizeaza in „obligatorii” si „de dorit”.

Primul loc unde trebuie sa inceapa recrutarea este interiorul companiei. Cei mai multi angajati noi sosesc in urma unei referinte facute de alte persoane. „Navodul” pentru prinderea noilor angajati trebuie sa fie cat mai larg. De posturile vacante trebuie sa stie atat firmele specializate in plasarea fortei de munca si recrutorii, cat si persoanele cu care managerii nu intra decat ocazional in relatie.

Anunturile publicate in ziare sunt alta sursa de recrutare a candidatilor. Site-urile web sunt rapide, eficiente, ieftine si acopera toata tara.

[quote=Brian Tracy]Nu angajati persoane negativiste sau triste, indiferent cat de capabile ar fi. Ele devin sursa majoritatii problemelor la locul de munca[/quote]
Primele intrebari in cadrul unui interviu sunt orientate spre obtinerea de informatii despre experienta profesionala. Ipotezele eronate stau la baza majoritatii esecurilor. De aceea, regula este sa intrebi si sa nu presupui.

Urmeaza intrebarile pentru a evalua aptitudinile si aspiratiile profesionale ale candidatului cu privire la postul respectiv si la companie. In cele din urma, intereseaza obiceiurile sale de munca, atitudinea fata de post si fata de viitorul sau.

Metoda SWAN de intervievare se bazeaza pe patru atribute pe care ar trebui sa le aiba candidatul ideal: smart (inteligent), work hard (zelos), ambitious (ambitios) si nice (placut). IQ-ul in sine reprezinta 72% din abilitatea unei persoane de a efectua o activitate.

Cunosti un candidat inteligent dupa numarul si genul de intrebari pe care le pune. Orice candidat trebuie sa fie intervievat de minim 3 ori, iar persoana care a placut cel mai mult, in 3 locuri diferite.

„Oamenii valorosi sunt liberi” si de aceea, salariul si primele trebuie sa fie la nivelul pietei.

Managerii sunt responsabili si de principalele dificultati la locul de munca. Acestea sunt legate de lipsa de directionare si lipsa de feedback. De cele mai multe ori, activitatea profesionala este un sir interminabil de probleme. Totul este ca managerul sa se concentreze asupra solutiei, nu asupra problemei si sa vada factorul motivant esential, care este cunoasterea exacta a lucrurilor ce sunt asteptate din partea fiecarui angajat.

In domeniul profesional, orice persoana are trei necesitati afective majore: dependenta, independenta si interdependenta. Dependenta reprezinta dorinta pe care o au toti oamenii de a face parte din ceva mai mare decat ei insisi.

Cand managerul face un angajat sa se simta valoros, ii satisface nevoia de independenta si sentimentul de importanta care o insoteste. Interdependenta este nevoia de a face parte dintr-o echipa, de a lucra eficient si impreuna cu altii.

Urmărește Daily Business pe Google News