Cea mai recenta majorare a fost operata de CFR Calatori in septembrie anul trecut, cand a urcat costul biletelor de tren cu 8%, dupa doi ani de stagnare.
Strategia pentru CFR Calatori include o scadere a pierderilor cu 15% in acest an, neacumularea de noi arierate si eficientizarea activitatii prin restructurarea companiei.
Operatorul estimeaza ca a obtinut anul trecut venituri din vanzarea biletelor de tren de 745 milioane de lei, in conditiile in care in 2009 nivelul incasarilor a fost de 843,950 milioane lei.
Traficul CFR Calatori a scazut anul trecut cu 5% fata de anul precedent, de la 61,07 milioane calatori la 58 milioane calatori, potrivit rezultatelor preliminate ale operatorului.
Pentru acest an, CFR Calatori estimeaza ca traficul se va mentine la nivelul din 2010.
CFR va inchide 20% din reteua feroviara daca nu gaseste un investitor pentru intretinerea liniilor
CFR SA va inchide 20% din liniile de cale ferata, reprezentand aproximativ 4.000 de kilometri, daca nu gaseste un investitor care sa realizeze intretinerea acestora si care va fi selectionat in urma unor licitatii, potrivit scrisorii de intentie convenita de Guvern cu FMI.
In forma initiala a documentului, CFR SA se angaja sa inchida 6.000 de kilometri de cale ferata, reprezentand 30% din lungimea totala a retelei, daca nu reuseste sa externalizeze serviciile de intretinere a infrastructurii feroviare.
Ultima forma a scrisorii mentine planul prin care CFR SA va inchide pana la finele lunii august altii 1.000 de kilometri de cale ferata pentru a imbunatati performanetele financiare ale companiei.
Totodata, compania vizeaza reducerea pierderilor cu 25% si neacumularea de arierate noi in acest an.
Potrivit celor mai recente date, lungimea totala a liniilor de cale ferata din Romania era de 20.210 kilometri, din care 17.691 kilometri infrastructura feroviara publica administrata de CFR SA si 2.519 kilometri in administrare privata.
Degradarea starii tehnice a infrastructurii feroviare a impus in ultimii ani reducerea vitezelor maxime de circulatie a trenurilor. Aproape 40% din reteaua de cale ferata si peste 60% din numarul total de poduri si podete au depasit termenul limita la care ar fi trebuit reparate, situatie care sporeste riscul producerii de accidente.