El a precizat ca ministrul delegat
pentru Buget, Liviu Voinea, a plecat la Bruxelles pentru a discuta cu
oficialii Comisiei Europene despre aceasta tema, avand consultari cu
si cu Fondul Monetar International.
Premierul a explicat ca, astfel,
operatorii de transport marfa, care folosesc motorina drept
carburant, nu vor mai suporta aceasta acciza, pe care sa o introduca
in pretul bunurilor de consum.
El a precizat totodata ca i-a informat
atat pe presedintele Traian Basescu, cat si pe guvernatorul BNR,
Mugur Isarescu, despre aceasta solutie si a explicat ca pentru cele
trei luni de amanare nu este necesar sa fie redeschisa Legea
bugetului, ci doar de recalcularea unor parametri de deficit
aferenti acestei perioade, noteaza Mediafax.
Guvernul a anuntat in noiembrie ca va
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/salariul-minim-brut-va-creste-la-900-lei-in-2014-guvernul-introduce-o-taxa-pe-carburant-95487/]introduce
o acciza[/url] de 7 eurocenti la litrul de carburant, fie benzina,
fie motorina, insa autoritatile nu facusera un calcul in privinta
banilor care se strang.
“Eu nu stiu acum
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-companii/acciza-suplimentara-la-carburant-guvernul-nu-stie-nici-cati-bani-se-strang-nici-ce-va-face-cu-ei-96137/]care
va fi suma colectata[/url] din aceasta taxa. Sunt mai multe discutii.
Unii spun doua miliarde de lei, altii spun mai mult, altii spun mai
putin. Mi-e greu sa imi dau seama. O sa vedem cand incepe propriu
-zis care va fi prognoza”, a spus in noiembrie Dan Sova. De
asemenea, Sova nu a putut sa dea garantii ca acesti bani se vor duce
doar catre infrastructura.
Indexarea accizelor cu rata inflatiei
ai introducerea accizei suplimentare de sapte eurocenti (0,07 euro)
pe litrul de carburant vor avea un impact de 30 – 40 de bani in
pretul litrului de carburant, a declarat pe 14 noiembrie ministrul
Finantelor Publice, Daniel Chitoiu.
Citeste si:
Greva in transporturile de marfuri: Masinile nu au mai fost trimise
in curse