Asociatia trage un
semnal de alarma cu privire la ambalajele de polistiren cu nume
inselatoare de pe piata si sfatuieste cumparatorii sa citeasca codul
de identificare a produsului de pe eticheta sau de pe ambalaj inainte
de achizitionare.
“Din informatiile
pe care le avem colectacte pana in prezent din piata, 30-40 de
procente din polistirenul comercializat are denumiri care induc in
eroare consumatorii. Exista produse cu denumiri comerciale care
contin indicative numerice ce pot fi asociate cu anumite
caracteristici tehnice pe care insa nu le indeplinesc si care pot
induce in eroare in mod evident consumatorul. Exista si denumiri
generice cum ar fi “Polistiren de fatada” pentru produse cu
caracteristici tehnice care nu sunt potrivite pentru termoizolatiile
exterioare”, declara Marin Crutescu, director executiv ROMEPS.
ROMEPS face
precizarea ca pentru termoizolatiile exterioare standardele tehnice,
in conformitate cu solutiile cadru adoptate de MDRAP si cu
standardele europene in vigoare, se recomanda folosirea unui
polistiren expandat ignifugat de minim 10 cm, compresiune minima 80
kPa (denumire tehnica – EPS 80).
Pentru a identifica
cu exactitate parametrul compresiunii, cumparatorul trebuie sa
verifice pe ambalaj codul de identificare a produsului, iar in
interiorul acestui cod sa verifice indicativul CS (10) XX.
Cifrele de dupa
paranteza indica efortul de compresiune al produsului, care, in cazul
polistirenului pentru termoizolatii exterioare trebuie sa fie minim
80. Exemplu: Cod de Identificare Produs pentru polistiren destinat
termosistemelor EPS 80: EPS
F-EN13163-L1-W1-T1-S2-P4-DS(N)2-DS(70,-)1-TR150-CS(10)80-BS 125.
Produsele
recomandate pentru fatada ventilata sau izolatii la modul general, nu
sunt compatibile cu realizarea termosistemului, deoarece randamentul
produsului si rezistenta in timp nu garanteaza o comportare de durata
corespunzatoare a sistemului.
“ROMEPS a demarat
un amplu program national de monitorizare a etichetarii pachetelor de
polistiren din piata, pe toate categoriile de magazine. In scurt timp
asociatia va incepe un proiect national de informare si educare a
consumatorului cu privire la citirea corecta a informatiilor de pe
ambalaje, dar si un program de control al calitatii in colaborare cu
organele statului care au atributii in domeniu”, precizeaza Marin
Crutescu.
Membrii actuali ai
ROMEPS sunt companiile Arcon, Austrotherm, Isopor, Hirsch, Swisspor.
Citeste si
Polistirenul ilegal ar putea fi dat jos de pe blocuri. Ce risca
„piratii” din piata