Astfel la CFR Marfa vor fi concediati 5.949 angajati, la Calatori 2.545 si la Infrastructura 3.536.
Reducerea de personal se va face prin desfiintarea unor subunitati, restrangeri de activitate, inchiderea unor sectii de circulatie neinteroperabile, diminuarea numarului de subunitati, reducerea numarului de kilometri parcursi de un tren.
De asemenea, vor fi desfiintate si centrele de productie de marfa, vor mai fi inchise si unele sectii de circulatie, va fi redus numarul de statii tehnice si de triaj, va fi inchis traficul de marfa al unor statii de cale ferata, se vor desfiinta unele revizii de vagoane si vor fi diminuate posturile din centralul societatilor si centralul sucursalelor 1-8.
Luni, la ora 12.30, la sediul ministerului, organizatiile reprezentative au fost invitate pentru a discuta despre restructurarea feroviara cu directorii generali si subsecretarul de stat Constantin Axinia.
Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial (FNFMC) a anuntat ca se opune categoric disponibilizarilor de personal si va uza de toate formele legale de protest pentru a mentine locurile de munca.
Gheorghe Popa, liderul FNFMC, a spus ca in program nu se prevede nici o forma de protectie sociala pentru personalul disponibilizat.
„Un salariat disponibilizat in aceasta perioada deosebit de dificila este un om sacrificat fara nici o perspectiva. Mai mult, programul va afecta si anumite comunitati locale si agenti economici prin inchiderea unor sectii de circulatie si prin anularea unui numar mare de trenuri”, a adaugat Popa.
Valentin Lazea, economistul-sef al Bancii Nationale a Romaniei (BNR), a atras atentia ca rentabilitatea CFR este la jumatatea nivelului companiilor europene de profil.
Totodata, subventiile acordate la circa jumatate din populatia tarii pentru calatoria cu trenul, consuma 0,6% din produsul intern brut (PIB), potrivit estimarilor lui Lazea.