- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Primii 3 retaileri din Romania isi impart intre 10% si 20% din totalul pietei

10 Sep, 14:27 • Redactia DailyBusiness
Kaufland, Carrefour si Billa au o cota de piata intre 10% si 20% in totalul vanzarilor de bunuri de larg consum din Romania, in timp ce in state precum cele scandinave, primii 3 mari retaileri domina peste 65% din piata totala de retail, potrivit unui studiu Nielsen.
Primii 3 retaileri din Romania isi impart intre 10% si 20% din totalul pietei

Primele 3 mari retele de retail reprezinta mai putin de 40% din valoarea totala a pietei de profil si in tari ca Italia, Grecia si Ungaria.

In Franta, Spania, Portugalia, Marea Britanie si Germania, retailerii din „Top 3” insumeaza intre 40% si 65% din totalul vanzarilor cu amanuntul, potrivit raportului Shopper Trends pe anul 2008, realizat de compania de cercetare de piata Nielsen.

In statele scandinave, ponderea primilor 3 mari retaileri in totalul vanzarilor depaseste 65%.

Numarul total de magazine din Romania insuma in septembrie anul trecut 90.547 unitati, cu 1% mai putine fata de aceeasi luna din 2006, pe fondul scaderilor inregistrate in randul formelor traditionale de comert.

Pe de alta parte, numarul de hiper si supermarketuri a avansat cu 35%, pana la 543 de unitati in luna septembrie a anului trecut.

„In cadrul comertului modern, ritmul alert de dezvoltare se mentine relativ constant si anul acesta, iar tendintele de expansiune geografica se generalizeaza catre toate lanturile si formatele de magazine, nemaifiind o caracteristica doar a discounterilor”, au declarat reprezentantii Nielsen.

Cele mai multe deschideri de magazine din primul semestru al acestui an s-au inregistrat pe segmentul discounterilor. Astfel, reteaua Penny Market avea in iulie 2008 un numar de 52 de magazine, cu 14 mai multe fata de finele lui 2007.

Si reteaua Plus Discount s-a extins in perioada mentionata, cu 9 magazine, astfel ca a ajuns in iulie 2008 la un total de 58 de unitati.

In segmentul supermarketurilor s-a remarcat retailerul Billa, cu 4 noi deschideri pana in iulie 2008, insumand 30 de magazine in total.

De asemenea, in acest segment si-a facut intrarea si Carrefour, prin reteaua Carrefour Express, retailerul francez inaugurand 9 astfel de unitati pana in iulie 2008. Intrarea Carrefour pe acest segment s-a realizat prin preluarea lantului Artima, format de 21 de supermarketuri si pe care compania franceza intentioneaza sa le rebranduiasca in Carrefour Express pana la finele anului.

In segmentul Cash&Carry, Metro avea in luna iulie 23 de unitati, la fel ca si la finele anului trecut, in vreme ce Selgros a inaugurat un nou magazin, insumand in luna iulie 17 unitati in total.

La nivelul hipermarket-urilor, cel mai dinamic retailer in privinta deschiderii de noi magazine a fost Carrefour, care in luna iulie totaliza 15 unitati, cu 4 mai multe fata decat avea la finele lui 2007. Reteaua Real insuma in iulie tot 15 hipermarketuri, cu unul in plus fata de sfarsitul lui 2007, in timp ce Cora a ramas tot cu 3 unitati iar Auchan tot cu 5 magazine.

Per total, cota valorica a comertului modern este in continuua crestere, motiv pentru care in orasele mari si medii comertul modern domina preferintelor romanilor pentru cumparaturi.

In Bucuresti de exemplu, hipermarketurile atrag bugetele principale de cumparaturi pentru aproape doua din 3 gospodarii, in timp ce in orasele medii supermarketurile, discounterii, dar si alimentarele sunt preferate de consumatori.

„Se remarca mai ales faptul ca romanii au inceput sa se desprinda de promotii atunci cand aleg un magazin pentru cumparaturi” a declarat Bogdana Baltasiu, director de vanzari al companiei de cercetare Nielsen.

„Consumatorii incep sa fie interesati si de alte lucruri ca de exemplu sa ajunga usor la magazin, acesta sa fie spatios sau sa aiba si branduri de calitate. Totusi sensibilitatea la preturi nu a disparut inca”, a mai spus Baltasiu.

Aceasta a adaugat ca in 2008 a crescut semnificativ si loialitatea consumatorilor fata de marca. 54% dintre consumatori cauta in alt magazin marca preferata de cafea (in loc sa achizitioneze alta marca), iar 49% procedeaza la fel in cazul produselor de ingrijire personala, potrivit studiului citat.

Pe de alta parte, marcile internationale sunt mult mai cautate decat cele autohtone in Bucuresti, in timp ce in orasele mari si medii situatia este inversa.

Studiul Shopper Trends 2008 a fost realizat de compania Nielsen in perioada ianuarie-februarie 2008, pe un esantion de 1.200 de respondenti, din 12 orase, inclusiv din Bucuresti.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Lovitură pentru români! Programul Casa Verde se transformă într-un coșmar financiar
Lovitură pentru români! Programul Casa Verde se transformă într-un coșmar financiar
România rămâne fără poliție! Personalul auxiliar, scos pe străzi pentru alegeri și Ziua Națională
România rămâne fără poliție! Personalul auxiliar, scos pe străzi pentru alegeri și Ziua Națională
Cum influențează ambalajele de calitate percepția clienților asupra produselor tale
Cum influențează ambalajele de calitate percepția clienților asupra produselor tale
Decizie ÎCCJ. Pensionarii nu vor primi niciun leu în plus! Hotărârea care schimbă totul
Decizie ÎCCJ. Pensionarii nu vor primi niciun leu în plus! Hotărârea care schimbă totul
Șoferii români, educați cu forța. Își pot pierde programările la RAR, dacă nu respectă o condiție esențială
Șoferii români, educați cu forța. Își pot pierde programările la RAR, dacă nu respectă o condiție ...
Concurență crescută la rezidențiat. 10.500 de absolvenți au concurat pentru 5.000 de locuri
Concurență crescută la rezidențiat. 10.500 de absolvenți au concurat pentru 5.000 de locuri
Programul Tomata 2025. Cum vor fi susținuți fermierii în următorul an
Programul Tomata 2025. Cum vor fi susținuți fermierii în următorul an
Câştigurile din criptomonede, scutite de impozitul de 10% pe venit 
Câştigurile din criptomonede, scutite de impozitul de 10% pe venit 
Câți bani câștigă membrii secțiilor de votare la alegerile prezidențiale și parlamentare 2024. Un președinte de secție ar putea primi chiar de două ori salariul minim net pe economie
Câți bani câștigă membrii secțiilor de votare la alegerile prezidențiale și parlamentare 2024. ...
Mierea de albine se scumpește. Nici experturile nu mai merg. România a pierdut trei poziții între statele UE, după o scădere a livrărilor cu peste 50%
Mierea de albine se scumpește. Nici experturile nu mai merg. România a pierdut trei poziții între ...
Exportul de ovine către țările tradiționale a fost reluat. 13.000 de oi au plecat deja spre Maroc, ciobanii speră să mai exporte încă 100.000 până la sfârșitul anului
Exportul de ovine către țările tradiționale a fost reluat. 13.000 de oi au plecat deja spre Maroc, ...
Goana după aur modernă. Ungaria depăşete România la rezervele de aur. Top 10 ţări cu depozite uriaşe
Goana după aur modernă. Ungaria depăşete România la rezervele de aur. Top 10 ţări cu depozite uriaşe
Criză de personal în spitalele din România. Pacienții lăsați de izbeliste într-o situație disperată!
Criză de personal în spitalele din România. Pacienții lăsați de izbeliste într-o situație disperată!
Zona din România care ar putea suferi un mare cutremur! Ce trebuie să știi
Zona din România care ar putea suferi un mare cutremur! Ce trebuie să știi
Marcel Ciolacu aruncă bomba înainte de alegeri: „Nu e o certitudine că voi intra în turul 2!”
Marcel Ciolacu aruncă bomba înainte de alegeri: „Nu e o certitudine că voi intra în turul 2!”
Marcel Ciolacu anunță data oficială a aderării la Schengen
Marcel Ciolacu anunță data oficială a aderării la Schengen
Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă sunt prezenți la altă dezbatere prezidențială
Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă sunt prezenți la altă dezbatere prezidențială
Cât costă fasolea, sarmalele sau vinul fiert la Târgul de Crăciun de la Craiova. Prețurile au explodat în ultimul an
Cât costă fasolea, sarmalele sau vinul fiert la Târgul de Crăciun de la Craiova. Prețurile au explodat ...