Noua lege va stabili si infiintarea unei noi „autoritati metropolitane de tranzit”, care va supraveghea cele doua regii de transport public, releva scrisoarea de intentie convenita de Guvern cu FMI la finalul evaluarii din ianuarie-februarie, obtinuta de Mediafax.
„Vom promova o legislatie care sa stabileasca o noua autoritate metropolitana de tranzit care va supraveghea Metrorex impreuna cu sistemul de transport public de suprafata din Bucuresti-RATB. Legea va permite de asemenea ajustari mai mari de tarife, dincolo de indexarea cu rata inflatiei, in acord cu planul strategic de acoperire a cheltuielilor curente prin venituri si a cheltuielilor de capital prin subventii”, se arata in document.
In ultimii ani, tarifele Metrorex si RATB au fost majorate, de regula, prin raportare la nivelul inflatiei.
Sursa citata mai releva ca Metrorex si-a propus sa reduca totalul costurilor cu mentenanta cu 30% pana la sfarsitul acestui an.
In precedenta scrisoare de intentie, Guvernul s-a angajat fata de FMI ca va creste tarifele practicate de zece companii publice care inregistreaza cele mai mari pierderi, inclusiv de CFR Calatori, CFR Marfa, Metrorex, Termoelectrica si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale.
O misiune comuna a FMI, Comisiei Europene si Bancii Mondiale s-a aflat in Romania, in intervalul 25 ianuarie-8 februarie, pentru a saptea evaluare a acordului stand-by, in care a fost analizat nivelul de indeplinire a obiectivelor stabilite pentru ultimul trimestru din 2010 si negociate conditiile pentru incheierea unui nou acord, de tip preventiv.