, proprietarul grupului Antares, spune ca afacerile cu producatorul de ciment acopereau 90% din veniturile Classfer.
„Am cerut procedura de faliment a Lafarge pentru sume in valoare de 1,5 mil. lei (360.000 euro), datorate contractual din martie 2007 pana in aprilie 2009”, a spus Becsenescu pentru DailyBusiness.ro.
El a mai spus ca timp de 60 de zile de la trimiterea facturilor cu aceste sume catre Lafarge Ciment, reprezentantii companiei nu au dat niciun raspuns.
[quote=Dumitru Becsenescu, Classfer, acuza Lafarge de rezilierea unilaterala a contractelor intr-o perioada dificila]Este ca si cum ramai inchis afara, in pantaloni scurti, pe timp de iarna[/quote]
Becsenescu a mentionat ca, in martie, Classfer a primit din partea producatorului de ciment adrese unilaterale de reziliere a celor trei contracte pe care le avea in derulare cu transportatorul feroviar, desi „Classfer si-a facut treaba bine si nu merita acest tratament”.
El estimeaza ca pierderile Classfer, cauzate de incheierea acestor contracte inainte de termen (doua expirau la finele acestui an si unul la finele lui 2010 – n.r.), se ridica la peste 2 mil. euro.
[quote=Reprezentantii Lafarge]Am decis sa intrerupem relatiile contractuale cu Classfer ca urmare a neindeplinirii, respectiv a indeplinirii defectuoase a obligatiilor asumate[/quote]
Operatorul de transport feroviar a cumparat peste 200 de vagoane special pentru derularea contractelor cu Lafarge, iar investitiile in achizitia acestora urmau sa se amortizeze in urma derularii pana la capat a contractelor, conform lui Becsenescu.
De asemenea, Classfer intentioneaza sa dea in judecata Lafarge Ciment si ca urmare a rezilierii unilaterale a contractelor. Becsenescu spune ca Lafarge a decis sa rezilieze aceste contracte cu Classfer intr-o perioada foarte neprielnica, in care cererea de servicii de transport este mult mai mica decat oferta.
„Este ca si cum ramai inchis afara, in pantaloni scurti, pe timp de iarna”, a explicat Becsenescu situatia actuala a firmei.
Contactati de catre DailyBusiness.ro, reprezentantii Lafarge au spus ca nu au nicio datorie catre transportatorul feroviar de marfa.
„Societatea noastra si-a indeplinit si isi indeplineste in mod constant si la termen toate obligatiile de plata a datoriilor exigibile fata de partenerii sai de afaceri”, au spus reprezentantii Lafarge.
Ei au precizat ca „fostul furnizor nu detine o creanta certa, lichida si exigibila impotriva companiei, noi indeplinindu-ne in totalitate obligatiile contractuale”.
„In aceste conditii, apreciem ca cererea este neintemeiata. Potrivit legislatiei in vigoare, vom solicita instantei sa aplice acestei societati sanctiunea unei amenzi judiciare, pentru introducerea pe rolul instantei, cu rea-credinta, a unei cereri vadit neintemeiate”, au adaugat reprezentantii Lafarge.
In privinta rezilierii contractelor, reprezentantii Lafarge Ciment au explicat ca au decis sa intrerupa relatiile contractuale cu Classfer „ca urmare a neindeplinirii, respectiv a indeplinirii defectuoase a obligatiilor asumate fata de societatea noastra”.
Classfer a inregistrat anul trecut afaceri de 6 mil. euro, iar pentru acest an, „viitorul este incert”, conform lui Dumitru Becsenescu.
Grupul Antares cuprinde firme cu activitati in domeniul transportului de marfa si de persoane, imobiliare, hoteluri si benzinarii.
Grupul Lafarge a achizitionat in 1997 producatorul roman de ciment Romcim. Societatea, denumita in prezent Lafarge Ciment Romania, a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de 1,08 mld. lei (324 mil. euro) si un profit net de 440,9 mil. lei (132 mil. euro).
Grupul Lafarge este lider mondial in domeniul materialelor de constructii, detinand pozitii de varf cu toate diviziile sale: Ciment, Agregate & Betoane si Gips. Cu peste 84.000 de angajati in 79 de tari, grupul Lafarge a realizat in 2008 o cifra de afaceri de 19 miliarde de euro.
In Romania, grupul Lafarge are 40 de siteuri operationale de ciment, agregate, betoane, placi de gips-carton si ipsosuri. Numarul de angajati se ridica la 1.600.
In ultimele luni, tot mai multe companii mari sunt angrenate in procese in care li se solicita insolventa, pe fondul blocajelor la plata si al afacerilor care se desfasoara cu dificultate.