„Real a
investit enorm in Romania. Era normal ca, in
timp de criza, sa nu reuseasca sa isi amotizeze investitiile, dar ceea a
determinat decizia de vanzare de pe piata locala, de care se vorbeste de ceva
vreme, este si un rezultat al strategiei slabe din ultimul timp si,
bineinteles, a situatiei la nivel de grup”, a spus pentru EVZ un
consultant in fuziuni.
„Cea mai mare parte din reteaua Real include
orase in care si Auchan are magazine, respectiv Bucuresti, Craiova, Constanta,
Cluj, Timisoara, Targu-Mures si Pitesti. Ne putem astepta ca unele
hipermarketuri Real sa dispara”, spune acesta.
„Cred ca va fi vorba de doua-trei magazine inchise”, spune specialistul. Impactul
social ar fi destul de puternic. Circa 800 de persoane ar putea ramane fara loc de munca, luand in
calcul ca acum Real are o medie de 250 de angajati in magazine. Chiar daca pentru economie per ansamblu trei hipermarketuri nu inseamna
mult, influenta la nivelul oraselor implicate va fi mare.