Serviciul poştal a dat vina pe o pierdere de 70 de milioane de lire sterline pe trei zile, după ce muncitorii au demarat o grevă într-o dispută privind salariul şi condiţiile de muncă. Royal Mail a înregistrat vineri o pierdere operaţională ajustată pentru prima jumătate a anului de 219 milioane de lire sterline, în scădere faţă de un profit de 235 de milioane de lire sterline în aceeaşi perioadă a anului trecut.
„Vom demara procesul de consultanță privind dimensionarea corectă a afacerii ca răspuns la impactul acțiunii industriale, întârzierile în livrarea îmbunătățirilor convenite de productivitate și volume mai mici de pachete”, a spus compania.
Grupul a spus, pe baza estimărilor actuale, că ar putea fi nevoie să efectueze 5.000 până la 6.000 de concedieri până la sfârşitul lunii august a anului viitor, informează ZF.
Se estimează că Royal Mail va elimina 5.000 de posturi cu normă întreagă până în martie şi aproximativ 10.000 de locuri de muncă până în august, pe o perioadă de 12 luni.
„Este o zi foarte tristă”, a declarat directorul executiv Simon Thompson. „Regret că anunţăm aceste pierderi de locuri de muncă. Vom face tot ce putem pentru a evita concedierile obligatorii şi pentru a sprijini pe toţi cei afectaţi.”
„Decizia sindicatului de a alege greva dăunătoare în locul rezoluţiei creşte, din păcate, riscul unor reduceri suplimentare ale numărului de angajaţi”, a adăugat executivul britanic.
Te-ar putea interesa și: Prețul zahărului a atins un nivel record în UE, forțându-i pe producătorii de dulciuri să ia în considerare închiderea afacerilor
Royal Mail estimează o pierdere din exploatare ajustată pe întregul an de aproximativ 350 de milioane de lire sterline. Aceasta ar putea creşte la 450 de milioane de lire sterline.
„Incertitudinea continuă înseamnă că administraţia nu poate oferi o perspectivă clară pentru întregul an”, se arată în comunicat.
Aceasta este cea mai recentă mișcare din cadrul disputei dintre Royal Mail și sindicatul Communications Workers Union.
Sindicatul acuză compania că planifică schimbări structurale, care de fapt ar transforma angajații, din deținători ai unor locuri de muncă sigure și bine plătite într-o „forță de muncă ușor de concediat și precară din punct de vedere financiar”.
Pe de altă parte, compania spune că trebuie să se modernizeze pentru a rula un serviciu mai productiv și mai competitiv.