Telegram, principalul concurent al aplicației WhatsApp, a ajuns 900 de milioane de utilizatori și anticipează că va trece pe profit în viitorul apropiat, după cum spune proprietarul aplicației de mesagerie. Mai mult, compania explorează o potențială listare la bursă, potrivit Profit.ro.
Pavel Durov a declarat, pentru Financial Times că Telegram a devenit una dintre cele mai populare aplicații de socializare din lume în ultima vreme. De asemenea, veniturile au crescut semnificativ după ce platforma a introdus, în urmă cu doi ani, publicitate și servicii de abonament premium.
„Sperăm să devenim profitabili anul viitor, dacă nu chiar anul acesta”, a declarat fondatorul de origine rusă în primul său interviu public din 2017.
Acesta a mai spus că platforma are 900 de milioane de utilizatori activi lunar, în creștere de la 500 de milioane la începutul anului 2021.
Durov, care deține în totalitate Telegram, a declarat că Telegram „a primit evaluări de peste 30 de miliarde de dolari” de la potențiali investitori, inclusiv „fonduri tehnologice globale”, dar a exclus vânzarea totală platformei. O listare este însă în cărți.
„Principalul motiv pentru care am început să căutăm metode de a obține venituri suplimentare este pentru că am vrut să rămânem independenți. În general, considerăm că valoarea [unei oferte publice inițiale] este un mijloc de a democratiza accesul la valoarea Telegram”, spune proprietarul.
Compania are sediul în Dubai, însă ia în calcul o listare în SUA, spun sursele FT.
Hackerii au lansat numeroase aplicaţii maliţioase concepute pentru a le imita pe cele legitime, pe care le distribuie prin intermediul mesajelor de phishing, prin e-mail, prin SMS, pe reţelele de socializare sau prin aplicaţii de mesagerie în sine, „conducând victima pe o pagină web folosită pentru phishing şi convingând-o să instaleze ceea ce aceasta crede a fi o aplicaţie oficială”, spune compania de securitate online Eset, conform Digi Economic.
Analiştii de la Eset au sesizat o campanie falsă de actualizări derulată în 2021 care s-a răspândit pe WhatsApp, Signal şi alte aplicaţii de mesagerie prin intermediul unor mesaje de phishing care pretindeau că destinatarul poate obţine o nouă temă de culoare pentru WhatsApp. În realitate, acesta era de fapt un malware troian care răspândea automat un link maliţios, prin mesajele primite în WhatsApp şi în alte aplicaţii asemănătoare.
În plus, alte zeci de site-uri web copiau WhatsApp şi Telegram şi promovau aplicaţii de mesagerie maliţioase cunoscute sub numele de „clippers”, aplicaţii concepute special pentru a sustrage informaţiile sau modifica conţinutul clipboard-ului dispozitivului.
Astfel, victimele erau mai întâi ademenite de anunţurile Google care duceau la canale YouTube frauduloase, care apoi le redirecţionau către site-urile web copiate. Odată instalate, aplicaţiile interceptau mesajele de chat ale victimelor în încercarea de a sustrage informaţii sensibile şi fonduri în criptomonede.