Mașinile electrice au devenit favorite în acest an, conform datelor analizate de specialiști. Informațiile arată că achiziționarea acestora a crescut cu aproape o treime, conform Profit.ro.
Nivelul la care a urcat acest tip de autovehicule este unul fără precedent, tocmai de aceea, a apărut un top al celor mai achiziționate la nivel european. Odată cu apariția mașinilor electrice, cota de piață a celor care au motoarele pe benzină și motorină au scăzut cu 51%. Pe cealaltă parte, cota autoturismelor care funcționează pe baza unui sistem de propulsie sau parțial electric are o creștere de 23%, conform datelor analizate de specialiști.
Potrivit statisticilor Jato Dynamics, vânzarea autoturismelor de acest tip a crescut cu 15% față de 2021, respectiv, 92% față de 2020. Specialiștii sunt de părere că această mărire semnificativă are la bază subvențiile acordate de guvern. 1.5 milioane de unități BEV au fost înregistrate în țări precum Norvegia, Suedia, Danemarca sau Olanda. Acestea au avut cele mai mari cote de vânzare în piața autoturismelor electrice, iar acest lucru se poate datora faptului că s-a propus interzicerea mașinilor pe benzină sau cu motoare diesel începând cu 2035.
Vezi și: Dacia Spring, mașina preferată de românii care vor să devină taximetriști
VW Group se plasează pe locul întâi în topul celor mai bine vândute mașini electrice la nivel european. 349.147 este cifra care a plasat brandul în vârful listei. Făcând o analiză cu anul precedent, creșterea este de 15%.
Tesla se poziționează pe locul doi în acest top, în ciuda faptului că, în anul 2022, se bucura de imaginea de „câștigător” în piața vânzărilor în acest segment de piață. 232.018 unități au înregistrat-o pe Tesla în acest clasament. Stellantis se află pe locul trei, deținând un număr impresionant, de 230.383 unități. Producătorul franco-italian-american este recunoscut drept al patrulea grup auto la nivel mondial, alcătuit din 14 mărci importante.
Hyundai – Kia se află pe locul patru, remarcându-se printr-un număr de 157.213 de vânzări. Compania este urmată de BMW Group, plasat pe locul cinci. Aceștia se bucură de un număr de 129.109 unități. Grupul a reușit să depășească cel mai important rival, Mercedes, care s-a plasat pe locul șase (97.564 vânzări).
Pe locul șapte se află Dacia Spring, un model vândut de Renault, cu 48.535 unități. Evoluția este una remarcabilă, având în vedere că această companie era plasată pe locul 14 anul trecut. Dacia Spring se bucură de o bună imagine în piața de mașini electrice, având în vedere că se află în top cu Tesla și BMW Group.