UE vrea să le interzică șoferilor începători să conducă noaptea. Aceasta este propunerea specialiștilor de la Bruxelles care se ocupă de siguranța rutieră, informează motorzoom.it.
Șoferii începători ar putea să nu mai conducă noaptea, între orele 00.00 și 06.00. Această măsură ar duce la reducerea accidentelor rutiere, transmit specialiștii în domeniu.
Potrivit datelor oficiale, șoferii care au permis de conducere de mai puțin de 3 ani sunt printre principalii autori dar și victime ale accidentelor rutiere ce se petrec noaptea.
Anul trecut peste 20.000 de oameni au murit în accidente rutiere pe drumurile din Uniunea Europeană. În 2022 au fost și mai multe victime, potrivit datelor Comisiei Europene.
În ciuda unor progrese înregistrate încă din 2019, puține țări din Uniunea Europeană au redus accidentele. Până în 2030, obiectivul UE și ONU este de a reduce la jumătate numărul deceselor cauzate de accidente rutiere.
Citește și: Codul Rutier se va modifica. „Tinerii până în 25 de ani produc mai multe accidente decât ceilalți”
La nivelul Uniunii Europene, numărul deceselor cauzate de accidente rutiere în 2023 a scăzut cu 1% față de 2022.
Comparativ cu populaţia fiecărui stat membru UE, cea mai scăzută rată a deceselor cauzate în 2022 de accidentele rutiere s-a observat în Suedia (22 de decese la un milion de locuitori), Danemarca (26) şi Irlanda (31), iar cea mai ridicată rată s-a înregistrat în România (86 de decese la un milion de locuitori), Bulgaria (78) şi Croaţia (71).
În 2022, numărul total al persoanelor din Uniunea Europeană care au murit în accidente rutiere s-a situat la 20.653, faţă de 19.917 în 2021 şi 18.833 în 2020. Scăderea din 2020 a fost determinată în mare parte de impactul restricţiilor impuse în timpul pandemiei asupra transportului de pasageri.
În 2022, au fost în medie 46 de decese la un milion de locuitori pe ansamblu UE.
Și numărul bicicliștilor uciși pe drumurile din UE reprezintă un motiv de îngrijorare: peste 2.000 de biciclişti au fost ucişi în 2022.
În 2018, Uniunea Europeană şi-a stabilit un obiectiv de reducere cu 50% a deceselor cauzate de accidente rutiere şi, pentru prima dată, şi a vătămărilor grave, până în 2030.
Acest obiectiv a fost stabilit în Planul de acţiune strategic al Comisiei privind siguranţa rutieră şi în cadrul de politică al UE privind siguranţa rutieră 2021-2030, care a stabilit, de asemenea, planuri de siguranţă rutieră care vizează atingerea obiectivului de zero decese cauzate de accidente rutiere până în 2050.
Vezi și: Cod Rutier 2024. Regula de acordare a priorității în sensul giratoriu. La ce trebuie să fim atenți