Studiul, în cadrul căruia au fost chestionate 1.091 de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 27 de ani în lunile aprilie și mai, a relevat că jumătate dintre aceștia nu plănuiesc să-și cumpere o locuință în următorii cinci ani. Sondajul a fost conceput pentru a reflecta criteriile demografice naționale, inclusiv sexul și rasa.
În plus, 46% dintre respondenți nu sunt pregătiți să economisească pentru pensie, iar 40% nu plănuiesc să înceapă să investească în următorii cinci ani.
„Când vorbesc cu tinerii, în special cu generația Z, le spun să stabilească un buget și să-l respecte„, a declarat Holly O’Neill, președintele diviziei de retail banking a Bank of America, potrivit news.ro
Pentru a face față costurilor crescânde ale vieții, 67% dintre tinerii chestionați au făcut schimbări în stilul lor de viață. Aceste schimbări includ monitorizarea cheltuielilor, reducerea ieșirilor la restaurant, petrecerea timpului acasă în loc de a participa la evenimente și cumpărăturile de la magazine mai ieftine.
Un alt aspect problematic este lipsa economiilor de urgență: 57% dintre respondenții din generația Z nu au suficienți bani pentru a acoperi cheltuielile pe trei luni.
Un sondaj efectuat în Statele Unite de revista online Intelligent, axată pe viața studențească, a constatat că 39% dintre angajatori evită să angajeze absolvenți de colegiu pentru posturile pentru care sunt eligibili în favoarea candidaților mai în vârstă. Sondajul a fost realizat pe 800 de manageri, directori și executivi implicați în procesele de recrutare în SUA, în decembrie, potrivit Business Insider.
Peste jumătate dintre angajatori au declarat că recruții tineri au dificultăți în a menține contactul vizual în timpul interviului, iar 50% au spus că au cerut compensații nerezonabile. Aproape jumătate au spus că au apărut într-o ținută nepotrivită, iar aproape 20% au declarat că au venit însoțiți de un părinte la interviu.
Managerii folosesc mai multe tactici pentru a atrage profesioniștii mai în vârstă, 60% oferind mai multe beneficii, 59% oferind salarii mai mari, 48% oferind posibilități de lucru la distanță sau hibrid, iar 46% sunt dispuși să angajeze candidați supra-calificați.