Decizie fără precedent. IKEA a anunțat că roboții vor răspunde la întrebările clienților și le vor da sfaturi de design interior, spune ziare.com.
IKEA a decis în urmă cu puțin timp să formeze lucrătorii din call centere pentru a deveni consilieri de design interior. Gigantul suedez al mobilierului va reuși să ofere mai multe servicii de îmbunătățire a locuințelor.
Ultimele informații arată că marea companie s-a decis să încredințeze întrebările simple unui robot de inteligență artificială, numit Billie. Anunțul a fost făcut de Ulkira Biesert, manager global pentru oameni și cultură la Ingka Group. Întrebat dacă utilizarea roboților ar putea duce la reducerea numărului de angajați de la IKEA, oficialul a spus: „Nu asta vedem acum”.
Citește și: Ikea a inaugurat primul magazin în Timișoara, fiind al treilea din România
„Ne angajăm să consolidăm capacitatea de angajare a colegilor din Ingka, prin învăţarea, dezvoltarea şi recalificarea pe tot parcursul vieţii şi să accelerăm crearea de noi locuri de muncă”, afirmă Biesert.
În aprilie, IKEA și-a extins serviciile de design interior în Marea Britanie și Statele Unite. Acest lucru s-a întâmplat după ce s-a lansat anterior în diferite părți ale Europei, Australia, Emiratele Arabe Unite și în alte regiuni.
Clienții plătesc 25 de lire sterline (31.44 USD) în Marea Britanie pentru un apel video de 45 – 60 minute pentru a primi sfaturi de design interior. Totodată, ei pot plăti 125 de lire sterline pentru trei consultații de proiectare a spațiului de lucru, un plan de etaj și imagini 3D. Vânzările prin telefon sau video de produse și servicii au adus companiei venituri de 1.3 miliarde de euro în 2022.
Grupul Ingka, care controlează compania IKEA, a afirmat că intenționează să crească veniturile, ca parte a unui impuls de a atrage viitorii clienți din generația Z. În ceea ce privește vânzările online de produse, prin intermediul site-ului IKEA, se pare că ele s-au ridicat la aproximativ 9.9 miliarde de euro.
Rivalul companiei, Wayfair, a lansat luna trecută „Digital Design Studio”, mai exact, un chioșc de magazine unde cumpărătorii pot experimenta stilurile de mobilier printr-o redare digitală a unei camere. Jocelyn Paulley, avocat în domeniul tehnologiei şi co-şef al echipei din sectorul de retail la Gowling WLG din Londra, a afirmat că nu este surprinzător că IKEA se concentrează pe canalele virtuale de vânzări, dar cu toate acestea, decizia a fost luată târziu.
„Nu este surprinzător faptul că IKEA se concentrează acum pe canalele virtuale de vânzări – în orice caz, surpriza este că este mai târziu decât ar fi putut fi”, afirmă Jocelyn Paulley.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Ce conţin, de fapt, hotdogii de la Ikea şi de ce costă doar 2,5 lei. Ce spune patronul celebrului lanţ de magazine