Pe TikTok au început să devină extrem de virale clipurile care prezintă concedieri dezastruoase, care s-au soldat cu răzbunări din partea foștilor angajați. Din acest motiv, tot mai mulți angajator caută să angajeze oameni specializați pentru a da veștile proaste.
Un număr tot mai mare de indivizi dezvăluie detalii intime și înregistrări ale conversațiilor „din culisele” locurilor lor de muncă. TikTok-urile care prezintă momente de concediere sunt acum subiecte obișnuite de discuție în spațiul public – de la scuzele oferite de directorii executivi până la anunțurile ciudate și tonul folosit de managerii de resurse umane, potrivit unui articol de pe Bloomberg.
Teama de reacțiile pe social media a determinat directorii de companii, în special cei din firmele mai mici de tehnologie care nu au departamente ample de resurse umane, să caute sfaturi despre modul în care pot face concedieri fără a se confrunta cu consecințe negative pe termen lung. Startup-ul Onwards HR, specializat în logistica concedierilor, a raportat o creștere a bazei sale de clienți cu 300% anul trecut.
„Ei întreabă: Ne puteţi spune cum să procedăm astfel încât să nu ni se întâmple asta? Pe social media, toată lumea ne priveşte”, a declarat Sarah Rodehorst, cofondator şi director executiv al Onwards HR.
În timp ce datele generale privind piaţa forţei de muncă rămân solide, reduceri mari de locuri de personal apar totuşi într-o serie de industrii la începutul anului, mai ales în domeniul tehnologiei, unde câţiva dintre cei mai mari angajatori din America elimină sute sau mii de posturi.
De asemenea, United Parcel Service Inc. a anunţat săptămâna trecută că va reduce 12.000 de posturi de conducere, iar Citigroup Inc. a declarat că intenţionează să elimine 20.000 de posturi până în 2026.
Onwards HR oferă companiilor o platformă centralizată pentru a standardiza procesul de concediere, pentru a automatiza plăţile compensatorii şi pentru a permite o colaborare mai uşoară între echipele de resurse umane, juridice şi financiare.
Dar clienţii vor mai mult decât tehnologie, a spus Rodehorst. Ei doresc îndrumare pas cu pas despre cum să aibă conversaţii dificile cu persoanele care sunt concediate. Rodehorst le spune clienţilor săi că ar trebui să permită fiecărui angajat disponibilizat să se întâlnească cu managerul său pentru a pune întrebări. Planificarea meticuloasă este un alt aspect nenegociabil.
Rodehorst a cules aceste bune practici din experienţă, dar se gândeşte să ofere mai multe programe formale de formare şi certificare, deoarece există o cerere atât de mare.
O concediere prost gestionată poate afecta reputaţia unei companii şi recrutarea acesteia. Luna trecută, o angajată a firmei de tehnologie Cloudflare a distribuit pe TikTok o înregistrare a concedierii sale, declanşând un torent de critici. Directorul general a declarat că Cloudflare a făcut o greşeală prin faptul că „nu a fost mai amabilă şi mai umană”, într-o postare pe plaforma X.
Citește și: Înscriere la grădiniță și creșă 2024. Calendarul transmis de Ministerul Educației