Aparatul electrocasnic din bucătărie care este plin de bacterii. Nu le distrug nici radiaţiile!

01 Sep, 11:29 • Cornel Ghimeșan
Un aparat electrocasnic din bucătărie folosit foarte des de români este plin de bacterii care sunt rezistente chiar și la radiații, susţin cercetătorii, în urma unor studii de ultimă oră. Unele dintre ele pot fi extrem de periculoase pentru oameni.

Un aparat electrocasnic de care românii nu se pot despărţi este foarte plin de bacterii rezistente și la radiații, după cum arată un studiu realizat de către o echipă de cercetători de la Darwin Bioprospecting Excellence SL din Paterna, Spania. Concred, este vorba despre banalul cuptor cu microunde, în care au fost descoperite peste 100 de tulpini bacteriene.

Aparatul electrocasnic care poate provoca boli grave

Manuel Porcar, un celebru microbiolog, și colegii săi au analizat probe de pe pereții și platourile rotative din 30 de cuptoare cu microunde utilizate astfel: 10 în bucătării, 10 în laboratoare și 10 înalte spații comune, cum ar fi cafenelele. Probele prelevate au fost apoi transferate în vase de laborator, toate acestea ducând la o creștere bacteriană semnificativă, conform Sciencenews.org. Mai mult, analiza ADN a coloniilor bacteriene a arătat că acestea erau dominate de Proteobacteria, Firmicutes, Actinobacteria și Bacteroidetes, care se găsesc frecvent pe pielea umană și pe suprafețele pe care oamenii le ating frecvent. Printre bacteriile descoperite în cuptoarele cu microunde de bucătărie sunt şi unele care pot provoca toxiinfecții alimentare, inclusiv Klebsiella și Brevundimonas.

Citeşte şi: Angajari la Dedeman. Ce posturi sunt disponible, care sunt cerinţele şi ce salarii se oferă

În total, în microundele studiate, echipa a identificat 747 de grupuri diferite de bacterii. Cuptoarele cu microunde de casă au un microbiom „mai antropizat”, potrivit lui Daniel Torrent, unul dintre autorii studiului publicat pe site-ul de specialitate Frontiersin.org. „Deși există unele specii care pot prezenta un risc pentru sănătate, este important de menționat că populația microbiană din microunde nu reprezintă un pericol unic sau crescut față de alte suprafețe obișnuite din bucătărie”, a spus Daniel Torrent.

Citeşte şi: Cum poți face reclamații fără a avea contact cu instituțiile. Orice român trebuie să salveze în telefon acest număr

Pentru a evita efectele nedorite, cercetătorii recomandă măsuri regulate de curățare și dezinfectare. Există câteva metode simple pentru a curăța cuptoarele cu microunde, printre care și ștergerea lor după fiecare utilizare. „Recomandăm dezinfectarea regulată a cuptoarelor cu microunde cu o soluție diluată de înălbitor sau cu un spray dezinfectant disponibil în comerț. De asemenea, este important să ștergeți suprafețele interioare cu o cârpă umedă după fiecare utilizare pentru a îndepărta orice reziduu și să curățați imediat scurgerile pentru a preveni creșterea bacteriilor”, a transmis Daniel Torrent.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult