este unul dintre cele mai faimoase branduri de lux din lume, însă popularitatea acestuia nu se datorează numai produselor de înaltă calitate, brand-ul ieșind în evidență de-a lungul timpului printr-o serie de extravaganțe atipice. Din seria acestor mișcări de marketing, care funcționează și ca experiment social, Balenciaga a lansat recent o linie, de această dată accesorii de păr pentru femei, care ajung să coste aproape cât întregul salariul minim pe economie pe care îl primește un român.
Alte articole: Luxul devine și mai scump! Hermes vrea să majoreze prețurile cu 10% dupa ce înregistrează cereri în creștere pentru produsele brandului
În această colecție de accesorii pentru femei, face parte și elasticul de păr de la Balenciaga care are un preț de 250 de dolari (echivalentul a 1.257 de lei), o valoare care se apropie de cea a salariului minim pe economie din România. Respectivul elastic de păr este alcătuit din 60% alamă, 20% poliamidă 20% elastan, conform detaliilor regăsite pe site-ul Balenciaga.
Elasticul de păr nu a fost singurul care au făcut furori, au fost și alte produse dorite cu ardoare marca de lux, din categoria accesoriilor de păr. De pildă, un set de două agrafe care au deja nu mai există pe stoc s-au vândut la prețul de 225 de euro (echivalentul a 1.108 lei).
Nu este prima dată când celebrul brand de lux lansează produse care stârnesc sute de reacții pe rețelele sociale. Un alt exemplu de produs de acest gen, care a sărit în ochi pe site, dar și în viața reală au fost pantofii sport folosiți și rupți lansați de Balenciaga, la prețul de 1.850 de dolari. Același brand a vândut și o geantă care arăta exact ca un sac de gunoi, dar și papuci Crocs mai scumpi decât salariul mediu din țara noastră, în 2021.
Din seria extravaganțelor, în trecut, brandul a lansat o geantă de 2.145 de dolari care arătă aproape identic cu sacoşa de cumpărături de la Ikea care costa 99 de cenţi la vremea respetivă.