BlaBlaCar, platforma de transport interurban în sistem de carpooling care a fost pe piață încă din 2006, își consolidează poziția cu un împrumut de 100 de milioane de euro. Acest împrumut este acordat de 8 bănci, transmite Agerpres.
Directorul general al companiei, Nicolas Brusson, a declarat că această mișcare strategică vine în contextul unei creșteri semnificative a companiei, care a devenit pentru prima dată profitabilă în 2023, depășind dificultățile provocate de pandemie. Vânzările nete au înregistrat o creștere impresionantă de 29% în anul precedent, cu peste 80 de milioane de pasageri care au rezervat călătorii prin intermediul aplicației BlaBlaCar.
Utilizând această nouă infuzie de capital, BlaBlaCar își propune să achiziționeze alte firme și să se extindă pe piețele cu o creștere rapidă, precum Brazilia, Mexic și India. De asemenea, compania va îmbunătăți oferta sa prin achiziționarea unor agenții de turism online, consolidându-și astfel prezența pe piața globală a călătoriilor.
În ciuda provocărilor aduse de pandemie, BlaBlaCar a reușit să-și revină rapid, cu vânzări nete care au crescut de la aproximativ 80 de milioane de euro în 2020 la impresionanta sumă de 253 de milioane de euro în 2021. Cu toate acestea, directorul general al companiei a subliniat că această redresare nu a fost însoțită de concedieri, reflectând angajamentul BlaBlaCar față de echipa sa și comunitatea utilizatorilor.
Deși s-a speculat că BlaBlaCar ar putea urma calea unei Oferte Publice Inițiale (IPO) în viitorul apropiat, Brusson a subliniat că acest lucru nu este iminent. Nu suntem în proces de a demara IPO şi nu cred că ar fi corect să facem asta curând. Compania trebuie să crească de două-trei ori. Prin urmare, rămânem privaţi, accesăm tipul de finanţare de care avem nevoie să ne extindem”, a declarat şeful companiei.
BlaBlaCar a fost unul dintre pionierii în ceea ce privește sistemul de carpooling și a fost înaintea timpului său, oferind o soluție economică și ecologică pentru călătorii. Lansată cu aproape un deceniu înainte de Uber, platforma a făcut posibilă conectarea șoferilor cu pasagerii care împărtășesc aceeași rută, reducând astfel costurile călătoriilor pentru toți utilizatorii.