BMW a prezentat un prototip al unui vehicul care pare din filmele SF. Acesta vorbește ca o ființă umană și își schimbă culoarea ca un cameleon în funcție de dispoziția șoferului. Acest concept de mașină bazat pe inteligență artificială, prezintă o folie E Ink viu, care schimbă culoarea și un afișaj AR care umple întregul parbriz, transmite Reuters.
Conceptul BMW i Vision Dee (sau Digital Emotional Experience) este un sedan electric compact, cu semne distinctive ale designului BMW. Estetica simplificată lasă mult spațiu alb în starea inertă a conceptului, prezentând un fel de „tablă goală” pentru ca elementele digitale ale designului să iasă în evidență. Când șoferul se apropie de vehicul, conceptul se trezește cu senzori biometrici care autentifică identitatea proprietarului.
La interior, designul cabinei rămâne simplu, cu o temă „pânză albă” care permite elementelor digitale ale cockpitului să iasă în evidență. Nu există afișaje fizice, foarte puține butoane și o utilizare restrânsă a materialelor pe tot parcursul. Vision Dee are un volan cu un design vertical de spițe care permite o prindere mai ergonomică a jantei acolo unde mâinile șoferului cad cel mai natural. Roata păstrează comenzile haptice „figitale” ale degetului mare, care, împreună cu comenzile vocale, sunt modalitatea principală de a controla tehnologia.
Automobilul BMW i Vision Dee a fost dezvăluit de constructorul german de automobile de lux miercuri seara, la conferinţa CES, la o lansare spectaculoasă, iar directorul general Oliver Zipse a spus că tehnologia va fi pusă în producţie în 2025.
BMW intenţionează să lanseze o nouă gamă de vehicule electrice, numită Neue Klasse. Conceptul de automobil prezentat BMW a fost în mare măsură o maşină de spectacol, cu elemente care ar putea fi dificil de pus în producţie de masă la preţuri competitive.
Dar Zipse a spus la Palms Casino că BMW ”va aduce această tehnologie în Neue Klasse… în producţie serioasă”.
„Conducerea digitală nu se referă la cine are cel mai mare ecran”, a spus Zipse.
Acest punct de vedere este în contradicţie cu majoritatea concurenţilor din segmentul de lux ai BMW, începând cu Tesla, care a făcut din ecranul mare, de înaltă definiţie, caracteristica centrală a tablourilor de bord ale vehiculelor sale.
În timpul unei prezentări culminate apariţia actorului şi fostul guvernator al Californiei Arnold Schwarzenegger, BMW i-a acordat şi un rol central lui ”Dee”, un asistent digital care a conversat cu Zipse, cu o voce feminină.
Mizând pe sloganul său de lungă durată ”maşina supremă”, BMW a spus că tehnologia ”Dee” ar putea face din viitoarele maşini ”însoţitorul suprem”.