În ultimul an, starea drumurilor s-a deteriorat foarte mult în Bulgaria, penultima țară din UE și pe locul 34 din 40 de țări din Europa în ceea ce privește starea drumurilor, arată publicația bulgară 24Chasa, citată G4media. România se clasează pe ultimul loc în UE din acest punct de vedere.
Clasamentul prezentat de presa bulgară a fost realizat în urma unui raport al Forumului Economic Mondial și a unui sondaj efectuat cu 13.000 de oameni de afaceri din întreaga lume care au evaluat infrastructura rutieră în țările lor pe o scară de la 1 la 7. Clasamentul a fost prezentat de directorul executiv al Forumului bulgar pentru Infrastructura de Transport, dr. ing. Ivan Kațarov.
Te-ar putea interesa și: Primul tronson din Autostrada Sibiu – Pitești, aproape gata! Autoritățile au anunțat când se dă liber la circulație. Cum arată acum cel mai așteptat proiect rutier din România – VIDEO
Conform materialului prezentat, în Europa centrală și de est, cele mai bune drumuri sunt în Austria și Croația, care au note de 6,0 și, respectiv, 5,6. Croația este pe locul 12 în lume.
În Turcia, drumurile sunt unele dintre cele mai bune din Europa, pe care businessul le evaluează 5,0, în timp ce în Belgia și Regatul Unit sunt evaluate la 4,4 și 4,9.
La coada clasamentului se află Bulgaria și România – drumurile bulgărești au primit nota 3,4, iar cele românești nota 3,0.
Dintre restul țărilor din Europa, starea lor este considerată proastă în Malta, Macedonia de Nord, Ucraina, Moldova și Bosnia și Herțegovina.
Potrivit oficialului bulgar, cu un scor sub 1,5, posibilitatea unui accident crește cu 40%. Una dintre principalele provocări în Bulgaria este că datele rutiere nu sunt colectate într-un mod modern și nu sunt utilizați algoritmi care să arate cum să optimizeze întreținerea lor cu bugetul limitat de stat.
Starea unui drum asfaltat nu poate fi bună decât până în al 15-lea an de construcție, dacă nu se face nimic semnificativ la acesta. După această perioadă, calitatea sa se deteriorează inevitabil, iar dacă nu se fac reparații curente în fiecare an și reparații de bază – o dată la 5-6 ani -, calitatea sa se deteriorează brusc, potrivit lui Kațarov.
În plus, costul reparației unui drum care nu este întreținut este semnificativ mai mare decât dacă se fac reparații în permanență.
Potrivit unei evaluări a Camerei de Industrie, aproape 50% din drumurile din Bulgaria sunt într-o stare nesatisfăcătoare. „În acest an, lipsa întreținerii drumurilor ne va costa aur, vom plăti de 3 ori mai mult pentru reparația fiecărui drum care a fost abandonat”, a declarat recent Diana Rusinova, președintele Centrului European pentru Politici de Transport.