Dintre magazinele Carrefour, 92 dintre acestea erau francizate. În ciuda reducerii numărului de angajați în punctele sale de vânzare, lanțul francez intenționează să se concentreze mai mult pe dezvoltarea rețelei de magazine francizate.
Totodată, ocuparea forței de muncă se reduce, aproximativ 1.000 de persoane rămânând fără locuri de muncă la Carrefour pe parcursul anului, potrivit publicației economice Rzeczpospolita, citată de substantial.ro.
Carrefour are în plan să deschidă 137 de magazine noi în 2024, dintre care 120 francizate. De asemenea, compania mizează pe dezvoltarea în continuare a canalului său de distribuție online.
Schimbările din Polonia sunt rezultatul noilor tendințe ale consumatorilor consemnate în ultimul timp. Consumatorii au început să se îndepărteze de hipermarketuri, ponderea acestora pe piața poloneză fiind ce circa 6 – 7%, în timp ce discounterii reprezintă aproape 45%.
Zabka, care are peste 10.000 de magazine de proximitate în Polonia, se dezvoltă din ce în ce mai rapid și, în medie, lansează circa 1.000 de magazine anual.
Citește și: Lovitură puternică pentru o categorie de angajați! Guvernul anunță sute de concedieri în România
Piața comerțului cu amănuntul din Polonia continuă să fie din ce în ce mai restrânsă. Potrivit Dun&Bradstreet Poloni, din 28 de sectoare monitorizate în prima jumătate a anului, 21 au înregistrat o scădere a numărului de magazine și doar șase au înregistrat o creștere, pentru un sector neexistând nicio diferență.
Astfel, puțin peste 1.600 de magazine au dispărut de pe piața poloneză în prima jumătate a acestui an. Majoritatea sunt magazine alimentare, urmate de magazine de îmbrăcăminte.