- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri externe

Cel mai lung tunel subacvatic din lume se construiește pe sub Marea Baltică. Se va putea ajunge între două țări în 7 minute

25 Jun, 09:42 • Adrian Popovici
Tunelul Fehmarnbelt, cel mai mare tunel subacvatic din lume, va lega Germania și Danemarca. Constructorii anunță că va putea fi parcurs în doar 7 minute cu trenul.
Cel mai lung tunel subacvatic din lume se construiește pe sub Marea Baltică. Se va putea ajunge între două țări în 7 minute

Danemarca și Germania sunt cu un pas mai aproape de a fi legate prin cel mai lung tunel rutier și feroviar subacvatic din lume. Regele Frederik al X-lea al Danemarcei a inaugurat luni primul element al tunelului Fehmarnbelt, care va măsura 18 kilometri pe sub Marea Baltică. Acesta va lega sudul Danemarcei de nordul Germaniei, oferind un impuls semnificativ tranziției ecologice a sectorului transporturilor și reducând considerabil timpul de călătorie între Scandinavia și Europa Centrală, notează Euronews.

Tunelul Fehmarnbelt, a cărui deschidere este planificată pentru 2029, va transforma radical modalitățile de transport dintre cele două țări. Timpul necesar pentru a traversa marea va fi redus de la 45 de minute, cât durează în prezent traversarea cu feribotul, la doar 7 minute cu trenul.

După cum arată sursa citată, această investiție  va lega localitățile Roedby din Danemarca și Puttgarten din Germania, oferind conexiuni rutiere și feroviare directe către Europa Centrală și țările nordice. Frederik a marcat acest moment semnificativ prin inaugurarea unei plăci la intrarea în primul tronson de 217 metri ai construcției, care urmează să fie scufundat într-un șanț pe fundul mării din partea daneză în cursul acestui an.

Tunelul Fehmarnbelt
Tunelul Fehmarnbelt

Te-ar putea interesa și: CNAIR face anunțul momentului. Când vom circula pe ultimii 10 km de pe Autostrada București Sud

Cine va construi acest tunel?

Proiectul, gestionat de compania Sund & Baelt, promite să fie cea mai mare construcție de acest fel din lume, incluzând și o cale ferată electrificată. Mașinile vor putea traversa Marea Baltică în 10 minute pe cele patru benzi, în timp ce trenurile vor parcurge distanța în doar șapte minute.

Decizia de a construi această legătură sub formă de tunel imersat a fost luată în 2011, urmând să conecteze insula Lolland din sudul Danemarcei cu insula Fehmarn din nordul Germaniei. Lucrările pe partea daneză au început în iulie 2022, iar pe partea germană exact un an mai târziu. Costul total al legăturii Fehmarn este estimat la 55,1 miliarde de coroane (aproximativ 4,8 miliarde de euro), fiind finanțat de utilizatorii din Danemarca. Guvernul danez urmează să stabilească taxa de trecere pentru tunel într-o etapă ulterioară.

Acest proiect ambițios se alătură altor realizări notabile ale Danemarcei în domeniul infrastructurii de transport. În ultimii ani, țara a construit legături rutiere și feroviare cu Suedia vecină și între două mari insule daneze. În 2000, un pod și un tunel peste strâmtoarea Oresund au conectat Copenhaga de Malmo, al treilea oraș ca mărime din Suedia, iar în 1998, traficul rutier a fost deschis între insulele Funen și Zealand, facilitând accesul către Copenhaga.

Tunelul Fehmarn va fi format din 89 de elemente de beton, construite la o instalație specială din Roedbyhavn pe insula Lolland, un șantier supranumit cel mai mare din Europa de Nord. În luna mai a acestui an a fost turnat primul element, marcând începutul unei noi ere pentru transportul european.

Citește și: Se confirmă lucrări majore pe autostrada care va schimba cursul traficului rutier din ultimii 30 de ani. Imagini de la fața locului

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă la scurt timp de la publicare. Dezvăluirile fotografului Familiei Regale
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă ...
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de patiserie de Crăciun
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de ...
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat și el, prea devreme”
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat ...
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu se aștepta la un asemenea răspuns
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu ...
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare la centrale
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare ...
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. Apoi anunțăm propunerea de premier”
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. ...
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai găseşti doar bieţi pensionari, tineret nu mai vezi”
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai ...
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. „Drumul morții”, pe care se petrec cele mai multe accidente, va fi înlocuit
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. ...
A doua şedinţă a Camerei Deputaţilor în structura nou aleasă. Se validează Raportul Comisiei de validare, iar deputaţii vor depune jurământul
A doua şedinţă a Camerei Deputaţilor în structura nou aleasă. Se validează Raportul Comisiei de ...
Se schimbă legea în această ţară. Care persoane nu vor mai fi taxate suplimentar de bănci
Se schimbă legea în această ţară. Care persoane nu vor mai fi taxate suplimentar de bănci