A început construcția unui tunel feroviar subacvatic în China, care va avea o lungime de 16 kilometri. Costul total al lucărilor se ridică la 3,5 miliarde de euro. Tunelul subacvatic va fi printre cele mai lungi de acest tip din lume, când va fi finalizat și va fi destinat trenurilor a căror viteză depășește 240 km/h.
Lucrările au început în luna mai 2023, simultan la fiecare capăt al tunelului, potrivit Carandmotor.gr.
Citește și: Comisia Europeană declară război mașinilor electrice din China. Importurile ar urma să fie taxate și cu 38%
Tunelul submarin numit Jintang va lega orașul portuar Ningbo de Zhousan, în provincia Zheijang și este programat să fie finalizat până în 2028, când va deveni unul dintre cele mai lungi tuneluri subacvatice din lume, destinat trenurilor de mare viteză.
Totodată, este unul dintre cele mai complexe proiecte din lume, deoarece muncitorii care sapă tunelul la o adâncime de 78 de metri sub apă.
Complexitatea proiectului impunător este dată și de faptul că în împrejurimi sunt conducte de petrol, ziduri și docuri și, totodată, activitatea navală este intensă în zonă,
Mașinile de forat tuneluri folosite sunt special modificate pentru a le permite să facă față unei game largi de formațini geologice.
În acest moment, orașele Zhoushan și Ningbo sunt conectate de un pod și de rute navale, care sunt afectate frecvent de diverse fenomene, precum taifunurile.
Acest tunel feroviar subacvatic va fi al treilea cel mai lung tunel de acest tip din lume, primul fiind Tunelul Canalul Mânecii, care are o lungime de 37,9, care leagă Franța de Anglia.
Pe cel de-al doilea loc se află tuelul Seikan din Japonia, cu o lungime de 23,3 km, care leagă insulele Honolulu și Hokkaido.
Trenurile din aceste tuneluri circulă cu o viteză de doar 160 km/h.