Deși ai permis de ani întregi și ai condus mii de kilometri, există semne de circulație care te pot pune în dificultate. Ori intersecții cu sens giratoriu care arată complet diferit.
Ba chiar mai mult decât atât, șoferii care circulă pe drumurile din alte țări, trebuie să fie atenți pentru că este posibil să se întâlnească cu situații noi la volan.
Imaginează-ți un sens giratoriu obișnuit, dar acum adaugă-i o doză de energie și eficiență. Aceasta este esența noului concept de sens giratoriu turbo, larg răspândit în Franța și care își face intrarea triumfală și în Germania. Această inovație promite nu doar să ofere un flux mai fluent de trafic, ci și să redefinescă în întregime regulile de circulație în aceste noduri. Această generație revoluționară de sensuri giratorii este concepută pentru a fi nu doar mai sigură, ci și mai eficientă, permițând un număr mai mare de vehicule să traverseze fără probleme.
Puterea particulară a sensului giratoriu turbo este că combină claritatea unui sens giratoriu cu o singură bandă cu performanța unui sens giratoriu cu două benzi. Acest lucru se realizează prin presortarea traficului la intrări, separând structural drumul circular interior parțial existent de drumul circular exterior și o ieșire cu două benzi pe sensul principal, potrivit t-online.
De aceea, șoferii trebuie să știe exact în ce direcție doresc să iasă înainte de a intra în sensul giratoriu pentru a lua banda corectă în sensul giratoriu. Schimbarea benzilor în cadrul cercului nu este necesară. Șoferii sunt ghidați în mod special către banda corectă.
În comparație cu sensurile giratorii tradiționale, giratoriile turbo pot găzdui mai multe vehicule. Acest lucru îmbunătățește fluxul de trafic. Totuși, au nevoie și de mai mult spațiu: pentru ca un giratoriu turbo să funcționeze bine, ar trebui să aibă un diametru de cel puțin 60 de metri. Sensurile giratorii turbo se găsesc în principal în Franța, Țările de Jos și Belgia – și tot mai mult în Germania.
Există și dezavantaje, de exemplu un sens giratoriu necesită mai mult spațiu. Cu toate acestea: Sensul giratoriu este în creștere – și din ce în ce mai des sub forma noului sens giratoriu turbo.
Deși evoluția pieței RCA indică o stabilizare a prețurilor în ultima perioadă, la unele categorii înregistrându-se chiar scăderi, unii specialiști consideră că și aceste polițe se vor scumpi considerabil în următorii ani, mai ales pentru șoferii cu automobilele mai vechi de 10 ani.
Analistul fiscal Adrian Negrescu a explicat, pentru Ziare.com, ce îi așteaptă pe șoferi în viitorul apropiat. Specialistul este de părere că „să ai o mașină, în România, va ajunge la fel de scump ca și în Germania”.
„Autoritățile vor mai mulți bani de la noi și vor face orice ca să îi obțină. Pentru șoferi, pentru cei care au o mașină personală, asta va însemna creșteri de costuri în cascadă în următorii ani, de la noul impozit în funcție de vechimea mașinii, la rovignete și carburanți.â
Piața auto din România a scăzut cu numai 6,14%, potrivit noilor date. Totalul vehiculelor înmatriculate în România este acum de 15.298 unități, în luna decembrie.
În perspectiva următorilor 5 ani, să deții o mașină mai veche de 10 ani va însemna costuri foarte mari, de la taxele de proprietate, la costurile cu service-ul. Altfel spus, să ai o mașină, în România, va ajunge la fel de scump ca și în Germania, acolo unde mulți nu își permit să mai țină o mașină mai veche de 5-10 ani, pentru că taxele sunt uriașe și de aceea preferă să le schimbe foarte des, în baza unor leasing-uri sau alte programe financiare”, a declarat Adrian Negrescu.
Analistul fiscal este de părere că toate serviciile de care are nevoie o mașină se vor scumpi. Autoritatea de Supraveghere Financiară a publicat tarifele de referință valabile în următoarele luni pentru polițele obligatorii RCA. Sunt din nou majorări, însă mai mici decât cele din februarie, când prețurile au urcat și cu 40%.
Și în 2024, cele mai scumpe poliție RCA vor fi plătite de către proprietarii de mașini cu o capacitate cilindrică de peste 2.500 cmc, cu o vârstă de 30 de ani sau mai puțin. ASF a anunțat un tarif de referință RCA de 4.747 de lei pentru această categorie, de la 4.709 lei în luna februarie 2023.
Tariful de referință pentru șoferii cu vârste de 30 de ani sau mai mici, care conduc mașini cu o capacitate cilindrică mai mică sau egală cu 1200 cmc, înregistrează cea mai semnificativă creștere, 1.939 de lei, față de 1.822 de lei cât era în 2023.
Pentru șoferii cu vârste cuprinse între 31 și 40 de ani, care conduc mașini cu o capacitate cilindrică mai mare de 2500 cmc, tariful de referință este acum de 2.793 de lei, în scădere de la 2.832 de lei.
Pentru șoferii cu vârste cuprinse între 31 și 40 de ani care conduc mașini electrice, tariful de referință a înregistrat o scădere de la 1.643 de lei în februarie la 1.588 de lei în decembrie.
Pentru categoria de șoferi cu vârste între 41 și 50 de ani, care conduc mașini cu o capacitate cilindrică mai mare de 2500 cmc, tariful RCA de referință este în decembrie de 2895 de lei față de 2.912 lei cât era în februarie.
Șoferii cu vârsta de peste 60 de ani, care conduc mașini cu o capacitate cilindrică mai mare de 2500 cmc, au un tarif RCA de referință de 2721 de lei acum. Aceste tarife sunt orientative. Prețurile finale pe care le vor plăti șoferii pentru că polițele RCA au un preț diferit în funcție de istoricul șoferului.