- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri externe

Comisia Europeană declară război mașinilor electrice din China. Importurile ar urma să fie taxate și cu 38%

12 Jun, 17:41 • Adrian Popovici
Comisia Europeană anunță tarife și de 38% pentru importurile de mașini electrice din China. Bruxellesul acuză producătorii din această țară că au beneficiat de subvenții ilegale din partea beijingului.
Comisia Europeană declară război mașinilor electrice din China. Importurile ar urma să fie taxate și cu 38%

Comisia Europeană a declarat război mașinilor electrice din China, despre care susține că primesc subvenții ilegale car ele fac mult mai competitive în fața producției europene. Bruxelles a anunțat măsuri dure împotriva importurilor, prin impunerea unor tarife vamale suplimentare, care ar putea ajunge până la 38%, transmite Agerpres.

Această decizie vine ca răspuns la subvențiile considerate excesive acordate constructorilor auto chinezi, subvenții care au facilitat intrarea rapidă pe piața europeană a mașinilor electrice cu prețuri competitive. Anunțul făcut de Comisia Europeană a fost precedat de o anchetă în curs, care a identificat posibile subvenții neloiale acordate lanțului valoric al vehiculelor electrice cu baterii din China.

Concluziile preliminare ale anchetei au sugerat că aceste practici comerciale injuste reprezintă o amenințare economică pentru producătorii europeni de mașini electrice. În plus, ancheta făcută de Comisia Europeană a examinat impactul estimat al noilor tarife asupra importatorilor, utilizatorilor și consumatorilor de mașini electrice din UE.

Comisia Europeană
Comisia Europeană

Te-ar utea interesa și: Țara europeană de unde este indicat să-ți cumperi mașini electrice, cu cele mai mari subvenții. România NU mai este pe locul 1!

Cât de mari vor fi tarifele impuse de Comisia Europeană?

În ciuda demersurilor inițiale de dialog cu autoritățile chineze pentru găsirea unei soluții , Comisia Europeană a decis să impună aceste tarife vamale suplimentare începând cu data de 4 iulie, dacă nu vor fi realizate progrese semnificative în negocieri.

Potrivit anunțului oficial, tarifele suplimentare vor afecta direct producătorii chinezi de mașini electrice. Astfel, companii precum BYD, Geely și SAIC vor fi supuse unor tarife cuprinse între 17,4% și 38,1%, în funcție de nivelul subvențiilor identificate în cadrul anchetei. Alți producători de mașini electrice chineze, care au cooperat cu Comisia Europeană în timpul investigației, vor fi supuși unei taxe medii ponderate de 21%, în timp ce ceilalți producători care nu au colaborat vor fi implicați într-o taxă reziduală de 38,1%.

Această decizie anunțată de Comisia Europeană vine în contextul unei competiții tot mai acerbe pe piața vehiculelor electrice, cu constructorii auto europeni confruntându-se cu provocări din partea competitorilor chinezi, care oferă mașini electrice la prețuri mai accesibile.

Cu toate acestea, planurile anunțate de Comisia Europeană de a impune aceste tarife nu au fost întâmpinate cu entuziasm de către industria auto europeană. În special, constructorii auto germani, care sunt dependenți de exporturile către China, se tem de posibilele represalii din partea autorităților chineze. În plus, există preocupări legate de impactul pe termen lung al acestor măsuri asupra relațiilor comerciale internaționale și a echilibrului competitiv pe piața vehiculelor electrice.

În timp ce aceste tarife vamale suplimentare ar putea temporar diminua avantajul concurențial al constructorilor chinezi de mașini electrice, industria auto europeană este conștientă că este necesară o abordare mai amplă pentru a menține competitivitatea pe termen lung într-un mediu globalizat și în continuă schimbare.

Citește și: Creşterea cererii de benzină va încetini în 2024 pe măsură ce piața mașinilor electrice din China și SUA se va consolida