Este vorba de transportul în comun care, în momentul actual, generează cantități enorme de gaze toxice. Comisia a propus ca, până în anul 2030, autobuzele folosite pentru transportul comun urban să aibă zero emisii, scrie economica.net.
Vicepreședintele Comisiei Europene, Frans Timmermans, a declarat că toate componentele sectorului de transporturi trebuie să ajute la atingerea obiectivului de a reduce la zero poluarea. Acesta spune că, în anul 2050, marea majoritate a vehiculelor prezente pe drumurile noastre trebuie să nu emită dioxid de carbon sau alte gaze care poluează.
Acest lucru este impus și de Legea Europeană a Climei, producătorii începând deja să se pregătească în acest sens. Omenirea și generațiile viitoare au nevoie de un aer curat și de un climat stabil.
„Prin propunerea de astăzi, ne asigurăm că noile camioane devin din ce în ce mai puţin poluante şi că mai multe autobuze cu emisii zero vor circula prin oraşele noastre”, a mai adăugat vicepreședintele.
De asemenea, Comisia Europeană a arătat cifrele gazelor cu efect de seră generate de setorul transporturilor – autobuze urbane, camioane sau autobuze pe distanțe lungi. Acestea sunt responsabile pentru 6% din totalul emisiilor din Uniunea Europeană, și pentru mai mult de 25% din emisiile de gaze cu efect de seră (GES) generate de transportul rutier.
Măsurile stricte impuse acum vor asigura faptul că și această ramură din sectorul transporturilor va contribui la trecerea de mișcare cu emisii zero. Uniunea Europeană și-a propus să elimine în totalitate gazele cu efect de seră.
Mai citește și: Alexandru Rafila, semnal de alarmă! Aveți grijă la aceste medicamente! Din ce în ce mai mulți români le cumpără
Regulamentul care interzice vânzare de mașini cu motor termic a fost votat, mațri, de către Comisia Europeană. Regulamentul va intra în vigoare peste 12 ani, în 2035.
Scopul noii legislații este reducerea de emisii de CO2 care sunt produse de autoturismele sau camionetele noi care au motor termic. Până în 2030 s-a stabilit un obiectiv de 55% la autoturisme și 50% pentru camionete.
O derogare pot obține, conform regulamentului, producătorii care au o producție mică anuală. Aceasta se poate încadra între 1000 și 10.000 în cazul autoturismelor noi, sau, 1000 și 22.000 de camionete noi. Derogarea poate fi obținută până în anul 2035.
Te-ar mai putea interesa și: Modificări pentru elevi. Nota la purtare depinde de prezența la școală. Câte absențe mai pot motiva părinții