Compania aeriană Ryanair a anunțat miercuri prelungirea contractului directorului general Michael O’Leary până în iulie 2028 și numirea în funcția de director non-executiv, a Annei Nolan, fostul preşedinte al Autorităţii aviatice din Irlanda, potrivit Agerpres.
Michael O’Leary, în vârstă de 61 de ani, conduce compania aeriană încă din anul 1994 și în ultimii ani, a spus în repetate rânduri că nu are de gând să se pensioneze și că speră să ajungă la un acord cu șefii săi în ceea ce privește prelungirea contractului după expirarea lui în 2024.
Ei bine, acest lucru s-a întâmplat mai repede decât se aștepta, iar noul contract îi va aduce un spor de 1oo de milioane de dolari.
Compania irlandeză Ryanair Holdings plc este cel mai mare grup de companii aeriene din Europa şi cuprinde Ryanair, Ryanair UK, Buzz, Lauda şi Malta Air.
Luna trecută, Ryanair și-a îmbunătăţit estimările privind traficul aerian în anul financiar 2023, când ar urma să transporte 168 milioane de pasageri, după ce anterior previzionase 166,5 milioane de pasageri.
Înaintea pandemiei, recordul anual al Ryanair în privinţa transportului de pasageri a fost de 149 milioane de pasageri.
Redresarea traficului şi a profitabilităţii vor continua probabil să fie extrem de solide cel puţin în următorii trei ani, permiţând companiei aeriene irlandeze, deja cea mai mare din Europa după numărul de pasageri, să-şi majoreze semnificativ cota de piaţă”, a spus directorul general Michael O’Leary.
Compania aeriană irlandeză, cea mai mare din Europa după numărul de pasageri, a câştigat 1,371 miliarde de euro în prima jumătate a anului său financiar, respectiv până în septembrie 2022.
„Ne aşteptăm că aceste fundamente solide vor continua să susţină traficul robust şi creşterea medie a tarifelor cel puţin în următoarele 18 luni”
, a spus el, evidenţiind un posibil aflux de pasageri din SUA şi Asia în Europa vara viitoare.
Profitul şi traficul sunt pe cale să înregistreze „o creştere foarte puternică” până în 2025, presupunând că preţurile petrolului rămân relativ stabile, a adăugat O’Leary într-o prezentare video.
O iarnă cu pierderi, în care Ryanair speră să crească traficul cu 10% peste nivelurile pre-Covid, este probabil să lase companiei aeriene un profit după impozitare între 1 miliard şi 1,2 miliarde de euro pentru anul care se va încheia la 31 martie, a spus el.
O’Leary a spus că trimestrul iulie-septembrie a înregistrat o creştere la o scară pe care nu a mai văzut-o niciodată, cu o creştere a traficului de 15%, combinată cu o creştere a tarifelor de 14%, datorită combinaţiei dintre revenirea cererii ă şi replierea post-Covid a rivalilor.