Elon Musk a închis peste noapte întreaga divizie Supercharger a Tesla, a concediat doi directori şi a dat afară alte alte sute de angajaţi, în vreme ce producătorul de maşini electrice îşi continuă restructurarea pe fondul unei scăderi puternice a pieţei de vehicule electrice, scrie FT, citat de Ziarul Financiar.
Miliardarul Elon Musk a anunţat luni, la nivel intern, că şefa grupului de Superchargere, Rebecca Tinucci, şi Daniel Ho, şeful de produse noi, vor fi concediați, alături de întreaga lor echipă. Grupul de supraîncărcătoare avea aproape 500 de muncitori, după cum se arată în nota de serviciu.
Sistemul de supraîncărcătoare al Tesla făcea parte din cele mai mari reţele de încărcare din lume şi a fost unul dintre motivele pentru care compania a avut multă vreme un real succes și deținea un avans uriaș faţă de producătorii auto rivali. În vreme ce operaţiunile de supraîncărcare vor continua, decizia lui Musk ridică semne de întrebare cu privire la viitorul activităţii de încărcare.
Ai mai putea citi: Noile modele Tesla vor fi mai accesibile, promite Elon Musk. Producția mașinilor începe în 2025
Mai mult de atât, întreaga unitate de politici publice va fi desfiinţată în urma plecării liderului său, Rohan Patel, la mijlocul lunii aprilie.
„Să sperăm că aceste acţiuni clarifică faptul că trebuie să fim absolut fermi în ceea ce priveşte reducerea numărului de angajaţi şi a costurilor.În timp ce o parte din personalul de execuţie ia acest lucru în serios, majoritatea nu fac încă acest lucru”, a scris Musk în memoriu, care a fost raportat pentru prima dată de The Information.
„Orice director care reţine mai mult de trei persoane care nu trec în mod evident testul excelent, necesar şi demn de încredere ar trebui să demisioneze”, a mai adăugat el.
Scăderea acțiunilor Tesla care a avut loc în ultimele luni, de până la 31%, reflectă o perioadă dificilă pentru companie. Chiar dacă vehiculele electrice continuă să câștige popularitate la nivel mondial, rata de creștere a vânzărilor a scăzut, iar competiția în acest domeniu a devenit mai intensă.
La sfârșitul anului trecut, BYD, un grup din China, a detronat Tesla ca cel mai mare producător de vehicule electrice din lume. De asemenea, Xiaomi, o companie chineză de smartphone-uri, a anunțat că va lansa o mașină electrică la un preț mult mai mic decât Modelul 3 al Tesla. Elon Musk a recunoscut de curând că Tesla se confruntă cu o competiție serioasă în China.