United Parcel Service (UPS) a anuțat că va face concedieri, reducând 12.000 de locuri de muncă, şi va explora opţiuni strategice pentru Coyote, afacerea sa de brokeraj pentru livrări cu camioane, după ce cea mai mare companie de curierat din lume a prognozat venituri anuale sub ţinta Wall Street.
Acţiunile UPS, cu sediul în Atlanta, au scăzut cu 8% la 145,32 dolari, la bursa din New York, în contextul unei cereri slabe din partea clienţilor săi din domeniul comerţului cu amănuntul, al producţiei şi al tehnologiei de înaltă performanţă.
Compania intenţionează să reducă 1 miliard de dolari din costuri, după un an „dificil şi dezamăgitor”, în care volumul, veniturile şi profitul operaţional au scăzut în toate segmentele sale de afaceri, a declarat CEO-ul UPS, Carol Tome, într-o conferinţă telefonică cu analiştii, potrivit Adevărul.
Tome a menţionat şi că UPS speră să găsească o nouă modalitate de a oferi servicii „cu marje foarte mici”, precum cele furnizate de Coyote, fără costurile suplimentare.
Veniturile Coyote au depăşit 4 miliarde de dolari în timpul creşterii expedierilor din perioada pandemiei de COVID-19, dar „au scăzut semnificativ de atunci”, a spus ea.
UPS, considerată un indicator al economiei globale, nu se aşteaptă la îmbunătăţiri ale condiţiilor de afaceri până în a doua jumătate a anului 2024.
Marţi, UPS a prognozat venituri anuale de 92 miliarde de dolari până la 94,5 miliarde de dolari, sub ţinta medie a analiştilor de 95,57 miliarde de dolari, conform datelor LSEG.
UPS, FedEx şi alte firme de livrare au avut o creştere puternică în prima parte a pandemiei, când consumatorii, izolaţi acasă, au făcut achiziţii de la mobilier şi echipament de exerciţii până la pantaloni de trening şi televizoare.
Citeşte şi: Rabla 2024: un miliard de euro pentru bonusurile acordate pentru mașinile electrice
Această tendinţă s-a inversat odată cu reluarea călătoriilor, concertelor şi a meselor la restaurant, iar scăderea rezultată a fost accentuată de presiunile inflaţioniste care au redus unele achiziţii de comerţ electronic.
Atât UPS, cât şi FedEx au fost forţate să îşi reducă prognozele într-un mediu de afaceri încă incert.
Estimarea veniturilor pentru 2024 de la UPS este probabil suficient de conservatoare astfel încât compania să „nu fie nevoită să revină şi să facă asta din nou în trimestrul viitor”, a declarat Arthur Hogan, şeful strategiei de piaţă la B. Riley Wealth, referindu-se la reducerea prognozelor.
Costurile mai ridicate cu forţa de muncă din noul contract cu sindicatul Teamsters presează şi mai mult profiturile la UPS, care se aşteaptă să raporteze cea mai scăzută marjă operaţională consolidată a anului în primul trimestru, a spus CFO-ul UPS, Brian Newman, în conferinţa telefonică cu analiştii.
UPS a declarat că a recâştigat afaceri care au mers către concurenţi precum FedEx în timpul negocierilor tumultoase de muncă din vara trecută. 60% din acele afaceri s-au întors, a spus Tome.
UPS se aşteaptă ca volumul mediu zilnic să crească în a doua jumătate a acestui an, dar chiar şi atunci, creşterea va fi limitată.
„Piaţa de colete mici din SUA, excluzând Amazon, ar urma să crească cu mai puţin de 1%”, a spus Tome.
Amazon a reprezentat 11,8% din veniturile UPS de anul trecut. Între timp, clienţii trec la servicii mai puţin profitabile de livrare terestră, faţă de serviciile mai profitabile bazate pe transportul aerian, afectând profiturile atât la UPS, cât şi la FedEx.
Pentru al patrulea trimestru, UPS a raportat o scădere a veniturilor cu 6,9% din segmentul său internaţional bazat pe transportul aerian, din cauza slăbiciunii semnificative din Europa şi o scădere cu 7,3% în afacerea sa bazată pe transportul rutier din SUA.
Compania a raportat venituri trimestriale de 24,9 miliarde de dolari, în scădere cu 7,8% faţă de anul precedent şi sub ţinta analiştilor de 25,43 miliarde de dolari.
Profitul ajustat a scăzut cu 31,8%, la 2,47 dolari pe acţiune, dar a fost cu un cent mai bun decât estimarea analiştilor.