Bulgaria acuză lanțurile de retail care controlează 50-60% din piața alimentară, susține profit.ro. Protecția Consumatorilor a sesizat că prețurile sunt distorsionate, dar mai mult de atât, compania în cauză oferea informații eronate despre cantitatea mărfii, așa cum declară președintele CCP, Stoil Alipiev.
Lanțurile de retail acuzate de CCP Bulgaria sunt cele care dețin peste jumătate din piața produselor alimentare. Stoil Alipiev susține că respectiva companie oferă informații înșelătoare despre cantitatea mărfii și despre prețurile acesteia. Ministrul Economiei și Industriei a confirmat că a avut mai multe întâlniri în ultima perioadă cu producătorii, pentru a lămuri situația costurilor.
„În calitate de ministru, am declarat că voi apăra afacerile, dar afacerile trebuie să respecte o etică, de aceea nu voi face compromisuri când vine vorba de practici incorecte pentru oameni. Fiecare participant de pe lanțul de aprovizionare dă vina pe ceilalți, chiar dacă toată lumea recunoaște că este o problemă”, declară ministrul Nikola Stoyanov.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Fără casieri la Auchan! Retailerul vrea să implementeze case de marcat 100% self service. Ce se va alege de angajați
Informațiile prezentate arată că produsele aduse de acel retail sunt prezente în mai multe țări, precum Turcia și Grecia. Ministrul Economiei confirmă că alimentele se vând în Bulgaria cu prețuri de 20-30% mai scumpe față de alte state. Yavor Gechev a afirmat că piața alimentară va fi monitorizată constat de acum încolo.
„Prețurile la alimente au crescut în ultimul an și asta a început în același timp cu războiul din Ucraina. În ultimele luni am văzut cum prețurile se plafonează. De exemplu, în luna ianuarie, inflația prețurilor la alimente a fost de 24,5%, mai puțin față de 26,1% în luna decembrie 2022”, susține ministrul bulgar.
Diferențele de prețuri au fost găsite la mai multe produse, precum ouă, cașcaval, unt și brânză. Spre exemplu, un litru de lapte costă 1.03 leva la producători, dar în unele magazine poate ajunge chiar și la 4. Gechev susține că a fost majorat inclusiv costul castraveților, declarând că „aceasta este o anomalie”.
„Producătorii sunt îngroziți atunci când li se cere să dezvăluie prețurile la livrare pentru că se tem că vor fi eliminați din lanțurile distribuitorului”, afirmă ministrul bulgar.
În cele ce urmează, responsabilii comerciali din Bulgaria vor fi trimiși în alte state pentru a aduna informații despre prețurile produselor oferite de acest important retail. Reprezentanții vor urmări datele relevante pentru cel puțin 20 alimente. În cele ce urmează, costurile vor fi actualizate săptămânal.
Citește și: Lidl își schimbă radical oferta! Noua strategie-şoc a retailerului german