Dacia se află într-o etapă de expansiune și inovare, pregătindu-se să lanseze o gamă diversificată de modele noi și restilizate până în 2030, într-un context economic în care prețul mașinilor continuă să crească. Constructorul român profită de avantajul raportului excelent preț/calitate pentru a atrage noi clienți și își propune să răspundă nevoilor variate ale consumatorilor moderni, notează Playtech.
În 2024, Dacia a lansat a treia generație a SUV-ului compact Duster, cu un preț de pornire de 19.690 €. Noul Duster 3 (P1310) vine cu trei motorizări la lansare: un motor 1.0 ECO-G de 100 CP, un motor 1.2 TCe de 130 CP și un motor 1.6 Hybrid de 140 CP. În 2025 și 2026, gama va fi extinsă cu motorizări 1.2 TCe disponibile în variante GPL, cu cutie automată și cu hibridizare 12V. De asemenea, o versiune 4×4 inovatoare, echipată cu un motor electric pe puntea spate, va fi lansată spre sfârșitul anului 2025, adoptând o soluție similară cu cea folosită de Stellantis pentru Jeep Avenger 4Xe.
Modelul Spring, unul dintre cele mai accesibile vehicule electrice de pe piață, va fi și el modernizat. Versiunea restilizată va include îmbunătățiri estetice și tehnologice, cum ar fi două ecrane noi și un volan actualizat, alături de cele mai recente sisteme de asistență la conducere impuse de regulamentul european GSR 2. Noul Spring va fi disponibil începând din septembrie 2024 la un preț de 18.900 €, excluzând noile taxe vamale pentru produsele fabricate în China, care adaugă un cost suplimentar de 21%.
Te-ar putea interesa și: Dacia domină autoritar piața europeană a mașinilor GPL. Uzina de la Mioveni anunță că a produs peste 1 milion de vehicule cu motorizare mixtă
În 2025, Dacia va restiliza modelul Sandero, dar lansarea principală a anului va fi Bigster, un SUV familial care va aduce un ampatament și o consolă spate mai lungi decât Duster. Bigster va fi echipat cu motorizări 1.2 mild hybrid și GPL, introducând și a doua generație a sistemului hibrid cu un motor electric nou, oferind o putere cumulată de aproximativ 170 CP. Acesta va fi un model esențial pentru familiile care doresc un SUV spațios și puternic, dar accesibil.
Pentru 2026, Dacia are în vedere lansarea modelului C-Néo, un break crossover de 4,60 metri lungime, care va rivaliza cu Skoda Octavia Combi. Acest model, parte a succesiunii Logan, va fi vândut doar în Europa și va include și o versiune berline cu patru uși, demonstrând angajamentul Dacia de a oferi diversitate și opțiuni pentru toate preferințele.
În 2027, va fi lansată noua generație Sandero, care va fi disponibilă cu motorizări 1.2 mild hybrid și GPL. De asemenea, Dacia pregătește o surpriză majoră cu Sandero Stepway 2.0, un adevărat SUV urban de aproximativ 4,15 metri, care va concura cu Renault Captur. Aceasta va fi disponibilă inițial în versiuni pe benzină și hibride, cu posibilitatea unei variante electrice în viitor.
În 2028, Dacia va introduce o versiune complet electrică a noului Sandero, utilizând o variantă a motorului de pe Renault 5 E-Tech și o baterie LFP (litiu-fier-fosfat) mai accesibilă. Tot în 2028, deși mulți ar putea crede că noua Sandero electrică va înlocui modelul Spring, Dacia va lansa o nouă generație Spring cu un preț țintă de 15.000 €, confirmând astfel angajamentul de a oferi vehicule electrice accesibile și inovative.