Gigantul tech Meta, care controlează Facebook și Instagram, a anunțat că urmează să facă o serie de modificări radicale. Acestea se referă la limitarea campaniilor publicitare cu potențial dăunător. Meta urmează să impună restricții care vizează capacitatea agenților de vânzări de a targeta adolescenți. În consecință înceăând cu luna februarie, rețelele de socializare Facebook și Instagram nu vor mai permite companiilor să își direcționeze reclame către adolescenți în funcție de sex, ci doar în funcție de vârstă și locație.
Alte articole: Carduri de energie 2023. Au fost modificate! Cum arată acum documentele prin care oamenii vor primi ajutorul pentru facturi
Urmează ca Meta, în luna martie să extindă preferințele de reclame în Facebook și Instagram pentru a le da șansa adolescenților să poată alege să vadă mai puține argumente de vânzare pentru un anumit subiect. Adolescenții ar putea opta pentru a ascunde reclamele anumitor agenții de publicitate. De asemenea, ei vor putea avea posibilitatea de a minimiza automat categorii întregi, cum ar fi serialele TV sau încălțămintea.
În ultima vreme, Meta a început să impună restricții din ce în ce mai severe asupra în ceea ce privește conținutul pe care adolescenții îl pot consuma. În 2021, Facebook și Instagram au interzis agențiilor de publicitate să folosească interesele adolescenților pentru a viza reclame. Instagram a impus adolescenților sub 16 ani să dețină un cont privat, iar anul acesta a limitat conținutul sensibil pentru toți utilizatorii adolescenți noi. Meta a limitat, de asemenea, capacitatea adulților „suspecți” de a trimite mesaje adolescenților pe ambele platforme.
Într-o singură săptămâna Meta a avut anunțat două modificări ale politicii de publicitate. Cu doar o zi înainte, Meta a lansat un sistem bazat pe inteligență artificială menit să reducă distribuția discriminatorie a anunțurilor. Tehnologia este lansată ca parte a unui acord cu guvernul federal, cu privire la acuzațiile conform cărora Facebook le-a permis companiilor să vizeze reclame bazate pe etnie și gen.
Meta este obligată de situație să investigheze și să ia măsuri în acest sens. Compania este vizată de numeroase anchete care vizează securitatea platformei, în special pentru adolescenți. Procurorii generali din zece state investighează efectele Instagram asupra adolescenților, în timp ce Uniunea Europeană a amendat recent Meta cu echivalentul a 402 milioane de dolari, pentru că ar fi manipulat greșit setările de confidențialitate pentru utilizatorii mai tineri.
Guvernele sunt îngrijorate că Meta ar putea exploata obiceiurile de utilizare ale adolescenților sau să-i expună la amenințări, inclusiv la conținut care ar putea duce la probleme de sănătate mintală. Noile măsuri nu vor rezolva aceste probleme, dar le-ar putea arăta oficialilor că Meta se gândește serios să reducă reclamele care vizează direct adolescenții.