Dacia, marca cunoscută pentru prețurile sale accesibile și parte a grupului auto francez Renault, a anunțat recent că nu are în plan să majoreze prețurile pentru modelul electric Spring în viitorul apropiat. Această decizie vine în contextul unei inițiative a Comisiei Europene de a impune taxe vamale provizorii la importurile de vehicule electrice pe baterii din China, o măsură menită să protejeze producătorii auto europeni de competiția neloială, notează Agerpres.
Potrivit unui purtător de cuvânt al Dacia, deși o creștere a prețurilor ar putea fi necesară la o dată ulterioară, aceasta nu va fi una bruscă și nici semnificativă. Aceste declarații vin în urma unei investigații detaliate inițiate de Comisia Europeană în toamna anului trecut.
Investigația a relevat că producția de vehicule electrice pe baterii (BEV) din China beneficiază de subvenții incorecte, ceea ce reprezintă o amenințare economică pentru producătorii din Uniunea Europeană. Ca urmare, Comisia a decis introducerea unor tarife vamale suplimentare: 17,4% pentru automobilele produse de BYD, 19,9% pentru cele ale Geely și 37,6% pentru automobilele SAIC.
Te-ar putea interesa și: Cum arată viitorul Dacia, dincolo de Duster și Bigster? Ce modele vrea să lanseze până în 2030
Această decizie a UE reflectă o strategie clară de a contracara avantajul competitiv obținut de producătorii chinezi prin subvenții guvernamentale și ar putea lovi și Dacia care produce în această țară modelul Spring. Măsurile sunt menite să sprijine industria auto europeană, care se confruntă cu provocări semnificative în tranziția către vehiculele electrice.
În acest context, Renault promovează de mai mulți ani modelul Dacia Spring drept cea mai accesibilă mașină electrică din Europa. Acest model crossover, produs în provincia chineză Hubei, are un preț de pornire de 20.800 de euro în Franța, preț care poate scădea la 15.800 de euro datorită subvențiilor de stat. Menținerea prețurilor actuale pentru Spring, în pofida noilor taxe vamale, evidențiază angajamentul Dacia de a oferi vehicule electrice accesibile consumatorilor europeni.
Anunțul Dacia vine într-un moment de schimbări semnificative în politica comercială a Uniunii Europene. Introducerea taxelor de aproape 40% pentru unele mașini electrice din China subliniază eforturile UE de a echilibra piața și de a sprijini producătorii locali. În acest mediu complex, Dacia pare să fie hotărâtă să își păstreze poziția competitivă, cel puțin pe termen scurt.