Datele Society of Motor Manufacturers and Traders, organizația de profil din Marea Britanie, arată că în 2022 au fost înmatriculate 1.614.063 de autoturisme, în scădere cu 2,01% față de anul anterior.
Statistica pusă lșa dispoziție de Society of Motor Manufacturers and Traders dezvăluie rezultate surprinzătoare: marca românească Dacia, deținută de grupul francez Renault, a reușit să-și majoreze cota de piață de la 1,07% până la 1,69% grație unei creșteri a înmatriculărilor cu 54,95% până la 27.221 de unități, scrie economica.net.
La rândul său, Ford, marcă al cărei model-vedetă este produs la Craiova, a înregistrat o cotă de piață de 7,86% ca urmare a unei creșteri a înmatriculărilor cu 9,05% până la 126.826 de unități.
Cele mai căutate mărci pe piața britanică au fost în 2022:
Clasamentul modelelor este condus de Nissan Qashqai (42.704 unități), model urmat de Vauxhall Corsa (35.910 unități), Tesla Model Y (35.551 de unități), Ford Puma (35.088 de unități) și Mini (32.387 de unități). Ford este singurul brand care are trei modele – Puma, Kuga și Fiesta – în Top 10 al înmatriculărilor de autoturisme noi.
Din totalul autoturismelor comercializate în Marea Britanie în 2022 doar 5,1% au fost diesel (în scădere de la 8,2%). Mașinile alimentate cu benzină au reprezentat 42,3%, cele 100% electrice 16,6%, restul fiind hibride de toate tipurile (HEV, MHEV și PHEV).
De altfel, Marea Britanie nu este singura țară unde marca Dacia câștigă teren considerabil. Pentru prima dată în Franța, Dacia a urcat pe podiumul pieței de vehicule noi, detronând Citroën pentru a ocupa locul 3. Vânzările producătorului român au crescut cu 5% (130.860) datorită performanțelor Spring (+61%), Duster (+2%) și a debutului bun pentru Jogger. Un plus și pentru oferta GPL, care a oferit un răspuns la creșterea prețului combustibilului la pompă.
Dacia Sandero a depăși Renault Clio pe locul doi pe piața mașinilor noi în 2022. În ciuda unei scăderi de 17% a înmatriculărilor, Sandero (64.295 de exemplare) este pe locul doi după Peugeot 208 (88.821), și dă dureri de cap vărului său, Renault Clio (64.033), care a scăzut cu 25%. Mașina de oraș rămâne modelul preferat de persoane fizice în 2022, marca românească (110.165) fiind aproape de a sufla primul loc mărcii Renault (110.952), cu o diferență de doar 800 de bucăți.