- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri externe

Dacia domină autoritar piața europeană a mașinilor GPL. Uzina de la Mioveni anunță că a produs peste 1 milion de vehicule cu motorizare mixtă

24 Jun, 19:16 • Adrian Popovici
Dacia anunță că a trecut de 1 milion de mașini cu motorizare benzină-GPL. În acest moment, producătorul domină acest segment din piața europeană auto.
Dacia domină autoritar piața europeană a mașinilor GPL. Uzina de la Mioveni anunță că a produs peste 1 milion de vehicule cu motorizare mixtă

Dacia a anunțat oficial atingerea unei producții de 1.000.000 de automobile echipate cu motorizare mixtă benzină și GPL începând cu anul 2012, consolidându-și astfel poziția de lider autoritar pe piața europeană a mașinilor cu GPL, notează Profit.ro.

Constructorul de automobile de la Mioveni este singurul producător care oferă motorizări cu carburație mixtă sub denumirea ECO-G pentru întreaga gamă de modele termice. Aceste vehicule emit, în modul de funcționare pe GPL, cu 10% mai puțin CO2 comparativ cu modelele echipate cu motorizări pe benzină echivalente.

Dacia, constructorul românesc deținut de Renault, a avut parte de o ascensiune constantă pe piața auto europeană, dominând categoria autovehiculelor echipate cu instalații GPL. După cum arată sursa citată, uzina de la Mioveni a reușit să își impună motorizările ECO-G ca o opțiune atrăgătoare pe multiple piețe europene.

Potrivit datelor publicate de Dacia, la nivelul anului 2024, motorizările ECO-G reprezintă 35% din totalul vânzărilor mărcii pe piața din România. Modelul Logan deține cea mai mare pondere a comenzilor pentru motorizarea cu carburație mixtă, cu 55%, urmat de Sandero/Sandero Stepway cu 48% și Jogger cu 44%. Pe plan internațional, principalele piețe pentru gama Dacia ECO-G sunt Italia, Franța, Germania, Spania și Polonia.

Dacia Sandero Stepway, model cu motorizare pe benzină și GPL
Dacia Sandero Stepway, model cu motorizare pe benzină și GPL

Te-ar putea interesa și: Dacia Duster 2024 abia a ieșit de pe porțile uzinelor și deja a primit un pachet de tuning. Ce modificări au adus germanii noului SUV

Ce impact are Dacia asupra poluării

Impactul ecologic al celor un milion de vehicule ECO-G comercializate de Dacia din 2012 este considerabil. Astfel, un milion de tone de CO2 nu au ajuns în atmosferă datorită utilizării GPL. Această cantitate de CO2 este echivalentă cu cea absorbită într-un an de o pădure de dimensiunea orașului București, calculată pentru 100.000 de kilometri parcurși de fiecare automobil în regim GPL.

Cu 35% din vânzările interne din România în anul 2024 dedicate motorizărilor ECO-G, Dacia demonstrează o aderență solidă a consumatorilor la această tehnologie. Modelul Logan se distinge ca lider al preferințelor, cu o pondere impresionantă de 55% în preferințele clienților pentru versiunea mixtă.

Sandero/Sandero Stepway și Jogger urmează în topul preferințelor, consolidând succesul gamelor ECO-G și pe piețele externe majore precum Italia, Franța, Germania, Spania și Polonia.

Citește și: Prima Dacia 1300 care a ajuns la „Mecca” iubitorilor de mașini. Cum s-a descurcat motorul de 50 de ani pe pista de Grand Prix