Dacia nu exclude posibilitatea de a lansa un model electric mai mic decât Spring, informează profit.ro. Concret, compania se pregătește să lanseze un posibil automobil pe segmentul micro-car, acolo unde interesul este tot mai mare, având în vedere că mașinile pot fi conduse începând cu vârsta de 16 ani.
David Durand, șeful designului Dacia, a declarat jurnaliștilor de la publicația britanică Autocar că nu există nimic în legislație care să-i împiedice pe clienți să cumpere o mașină mai mică decât Spring. Mai mult decât atât, el a menționat că se ia în considerare orice, făcând referire la posibilitatea de a lansa un model concurent cu Citroen Ami. Grupul Renault deține deja un astfel de vehicul, Twizy, care ar putea reprezenta o bază în dezvoltarea unui cvadriciclu mai mic decât Spring.
Citește și despre următorul subiect: Vacanțe 2023. De câți bani ai nevoie pentru un drum cu mașina din București până în Thassos. „Fii pregătit pentru trafic intens”
„Nu există nimic în legislație care să-i împiedice pe clienți să cumpere o mașină mai mică decât Spring”, a declarat David Durand.
„Luăm în considerare orice”, a completat el.
David Durand spune că o astfel de mașină are o mulțime de avantaje în ceea ce privește deplasările în centrul unui oraș. Citroen Ami și versiunile sale Opel Rocks și, mai nou, Fiat Topolino, sunt automobile eligibile prin Programul Rabla Plus, la aproximativ 5.000 de euro.
Prețul de achiziție se apropie de cel al unei motociclete, însă oferă avantaje specifice unui autoturism. Drept urmare, un vehicul de tip cvadriclu poate fi condus chiar și pe timp nefavorabil.
Cel mai mare avantaj este legat de condițiile de conducere. Persoanele trebuie să aibă minim 16 ani și să dețină un permis B1. El se obține cu un atestat primit de la o școală de șoferi, pe baza unui examen mai ușor decât cel pentru B. Citroen Ami are 2 locuri, viteză maximă de 45km/h.
Mașina are o lungime de numai 2.41 metri și bateria are 5.5 kWh, adică aproximativ 75 km autonomie. Încărcarea autoturismului durează doar trei ore și se realizează la o priză de 220 V.
Anterior, Dacia a confirmat că modelul Spring va avea o nouă generație, cel mai probabil în 2027. Următoarea generație a companiei va fi dezvoltată pe platforma CMF – AEV, derivată din actuala platformă CMF-A.
Autoturismul nu va fi produs în Europa, pentru a evita taxele sau interdicțiile din partea unor state europene. Viitorul Spring va avea un preț de cel mult 20.000 de euro. Spring a fost lansat la un tarif de aproximativ 17.000 de euro. Între timp, modelul s-a scumpit și prețul de cumpărare pornește de la 20.800 de euro pe piața din România. De asemenea, cea mai echipată variantă ajunge la 24.000 de euro.