Alertă în industria auto din Europa. Constructorii auto occidentali sunt îngrijorați de „invazia” mașinilor electrice ieftine chineze, informează economedia.ro. Renault a anunțat că reduce costurile de producție cu până la 40%, începând cu anul 2027.
Semnal de alarmă în industria auto din Europa. Constructorii auto occidentali sunt îngrijorați de „invazia” mașinilor electrice ieftine chineze. Tocmai din acest motiv, producătorul francez Renault a anunțat astăzi, 27 iulie, că vrea să reducă costurile de producție pentru autoturismele electrice cu până la 40%.
Directorul financiar Thierry Pieton a declarat că cea mai bună metodă pentru Renault de a contracara competiția pe partea de prețuri este de a-și reduce propriile costuri de producție și dezvoltare. Ținta de reducere a costurilor cu 40% este stabilită pentru perioada de după 2027.
Citește și despre: Mai mulți români își vor putea permite să cumpere mașini electrice. Prețurile autoturismelor vor fi reduse considerabil în următorii ani
Directorul general Luca de Meo a declarat că grupul Renault va încerca să obțină costuri de producție mai mici începând cu a doua jumătate a anului 2023. El a afirmat că Renault este într-o competiție.
„Este clar că suntem într-o competiţie, iar timpul este foarte important, dar acesta este domeniul în care activăm”, a spus Luca de Meo.
Producătorii chinezi au investit puternic în tranziția la mobilitatea curată și au profitat de costurile mai mici cu mâna de lucru. În 2022, constructorii chinezi au controlat 9% din piața europeană a mașinilor electrice, mai exact, aproape dublu față de cota din 2021, potrivit firmei de consultanță Inovev, care trage un semnal de alarmă că avansul producătorilor chinezi este unul accelerat.
Carlos Tavares, director general la producătorul auto franco-italian Stellantis, a confirmat că competiția cu producătorii chinezi va fi una brutală. El descrie avansul producătorilor chinezi drept o „invazie”. Potrivit lui Tavares, constructorii auto occidentali trebuie să folosească „aceleași arme” ca și rivalii chinezi, mai exact, să își cumpere componente din țările cu costuri reduse și să încheie parteneriate cu furnizorii de baterii care oferă cea mai bună combinație de energie, costuri și greutate.
„Asta înseamnă că trebuie să venim cu propuneri de achiziţii care să ne permită să vindem automobile precum Citroën C3 la 25.000 de euro în mod profitabil”, a spus Carlos Tavares.
Constructorii auto occidentali se luptă în prezent să recâștige teren în China, cea mai mare piață auto din lume. Totul se întâmplă după ce au pierdut teren în fața producătorilor locali. Constructorul german Mercedes-Benz a anunţat că își va menține strategia și nu se va implica în războiul prețurilor.
„Nu vom încredinţa sarcina de a crea automobile Mercedes unui alt producător, această sarcină vă rămâne la noi”, a spus Kaellenius.