Autostrada Sibiu-Pitești, un proiect ambițios ce va lega două orașe importante din România, se confruntă cu provocări semnificative în implementarea sa, marcând un moment crucial în dezvoltarea infrastructurii rutiere a țării. Pe loturile 2 și 3 ale autostrăzii, defrișările masive au început deja, ridicând întrebări și îngrijorări privind impactul asupra mediului și asupra comunităților locale, transmite Adevărul.
Autoritățile au raportat că zeci de hectare de pădure au fost defrișate până acum în zona montană pentru a face loc pentru autostradaSibiu-Pitești. Aceste defrișări afectează atât pădurile administrate de Regia Națională Romsilva, cât și cele deținute de localnici sau de obștile de moșneni. Cu toate acestea, localnicii din Vâlcea au primit o veste neașteptată în privința defrișărilor: cei afectați de exproprieri sau nu au putut beneficia de materialul lemnos exploatat, însă gratuit.
Pe loturile 2 și 3, lucrările sunt în plină desfășurare. Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, a făcut public stadiul celor mai scumpe contracte din istoria CNAIR, subliniind importanța și complexitatea proiectului. Aceste două loturi de pe autostrada Sibiu-Pitești sunt parte dintr-un proiect amplu ce vizează dezvoltarea infrastructurii rutiere și sunt considerate cele mai complexe secțiuni ale autostrăzii, dat fiind faptul că reprezintă prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.
Te-ar putea interesa și: Progres important pe Autostrada Sibiu-Pitești. Constructorul PORR a forat peste 500 de metri din lungimea totală de 2700 de metri. Primele imagini din tunelurile „Daniela” și „Alina”
În ceea ce privește Lotul 2 de pe autostrada Sibiu-Pitești, se pregătesc primele lucrări la viaductul Boița. Deși forajele suplimentare pentru studiile geotehnice sunt încă în desfășurare, progresul este vizibil, iar semnarea contractului între Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov și Ocolul Silvic Boița pentru marcarea copacilor este un pas important în această direcție. Pe acest lot, sunt planificate 49 de poduri și viaducte, șapte tuneluri și un ecoduct ce va traversa DN7, calea ferată și râul Olt.
Pe Lotul 3 de pe autostrada Sibiu-Pitești, lucrările au avansat și mai mult, cu finalizarea studiilor și demararea defrișărilor. Aici, 56 de hectare de pădure au fost defrișate pentru a face loc construcției autostrăzii. În prezent, se lucrează la amenajarea șantierului și la pregătirea infrastructurii necesare pentru lucrări. Tronsonul de 37,40 kilometri prevede construcția a 96 de poduri și viaducte, a celui mai lung tunel de autostradă din România și a unui ecoduct la Călinești Brezoi, între alte infrastructuri importante.
Cu toate acestea, autostrada Sibiu-Pitești rămâne un subiect de dezbatere intensă, fiind pe de o parte văzută ca un pas crucial în modernizarea infrastructurii, iar pe de altă parte, ridicând întrebări privind impactul asupra mediului și modul în care comunitățile locale sunt afectate de proiect. Este clar că implementarea acestui proiect va necesita eforturi considerabile și gestionarea atentă a provocărilor în perioada următoare.